hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خداحافظی مردم با "کیک تولد"!

خداحافظی مردم با "کیک تولد"!

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه با اشاره به افزایش بیش از 100 درصدی هزینه پخت کیک در قنادی‌ها، گفت: فروش کیک در قنادی‌ها بسیار کاهش یافته و به نوعی مردم با آن خداحافظی کرده اند.
محمدرضا ناصری در گفت و گو با ایسنا، از افزایش حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت هر کیلو کیک نسبت به سال قبل خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم کیک تولد حدود ۴۰ هزار تومان است. البته گاهی هم بسته به نوع کیک توافقی تعیین می‌شود.
وی ادامه داد: این افزایش قیمت در حالی است که هزینه‌های پخت کیک برای قنادی‌ها نسبت به سال قبل 100 درصد بیشتر شده، اما شیرینی فروشان برای اینکه بتوانند مقداری از فروش خود را حفظ کنند از سودشان کم می‌کنند.
رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه به بخشی از این افزایش هزینه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: فقط سینی زیر کیک اکنون هر عدد حدود ۴۰ هزار تومان است.
به گفته ناصری قیمت مغز گردو که برای کیک استفاده می‌شود به کیلویی ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.
وی از افزایش ۱۵ درصدی قیمت خامه فقط در هفته‌های اخیر یاد کرد و ادامه داد: هر بار خرید جدید انجام می‌دهیم قیمت‌ها طی چند روز پنج، شش درصد بیشتر شده است.
ناصری گفت: با وجود اینکه قنادی‌ها از سود خود کم کرده‌اند، باز هم بسیاری از مردم توان خرید کیک را ندارند و فروش قنادی‌ها به شدت افت داشته است.
وی تاکید کرد: البته شیوع بیماری کرونا نیز بر فروش کیک و شیرینی بی تاثیر نیست و برخی از مردم به دلیل نگرانی از بیماری خرید خود را کم کرده اند. ضمن اینکه مراسم تولد و جشن نیز کمتر برگزار می شود و در مجموع همه این عوامل باعث شده فروش قنادی‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد