hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسیناسیون دهه ۶۰ آغاز شد

واکسیناسیون دهه ۶۰ آغاز شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۰ و ماقبل آن شامل گروه سنی ۴۰ سال به بالا در استان یزد از شنبه آغاز شده است و به تدریج به آنها به صورت پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد. افراد ۴۰ سال به بالا در صورت دریافت نکردن پیامک می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش موارد پذیرش بیماران در استان یزد در دو روز گذشته، اظهار کرد: در این مدت حدود ۶۲۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند و از این تعداد حدود ۱۲۷ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به وضعیت استان یزد در موج پنجم کرونا، افزود: در دو روز گذشته حدود ۱۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند همچنین شهرستان اشکذر در وضعیت زرد، شهرستان‌های بهاباد، ابرکوه، تفت و خاتم در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، دوری از حضور در تجمعات و دریافت سریع‌تر واکسن در گروه‌های اعلام شده از مهمترین راه‌های مهار کووید ۱۹ است.
وی در خصوص گروه سنی واکسیناسیون، اضافه کرد: واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۰ و ماقبل آن شامل گروه سنی ۴۰ سال به بالا در استان یزد از شنبه آغاز شده است، مشخصات این افراد در مراکز بهداشتی وجود دارد و به تدریج برای آن‌ها به صورت پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد. افراد ۴۰ سال به بالا در صورت دریافت نکردن پیامک می‌توانند به مراکز تجمعی واکسیناسیون برای دریافت واکسن مراجعه کنند.
سلمانی خاطرنشان کرد: گروه‌های سنی کمتر از ۴۰ سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند، سوش غالب در استان یزد دلتا است و لازم است افراد بعد از واکسیناسیون نیز تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد