hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > میزان تاثیرگذاری دوز سوم واکسن کرونا چقدر است؟

میزان تاثیرگذاری دوز سوم واکسن کرونا چقدر است؟

نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که ایمنی ایجاد شده بر اثر دریافت دوز سوم کرونا ممکن است طولانی مدت باشد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا با گذر زمان کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین لازم است افراد دوز تقویت کننده واکسن را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. محققان معتقدند که دریافت دوز سوم واکسن کرونا اثربخشی بالا و طولانی مدتی به همراه خواهد داشت. در حال حاضر کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا در حال آماده کردن دوز سوم مورد نیاز برای شهروندان خود هستند.

آیا دریافت دوز سوم کرونا اجباری است؟

بعید به نظر می‌رسد که دریافت دوز سوم واکسن کرونا برای افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند ضروری و اجباری نیست. با وجود اینکه نتایج مطالعات بالینی نشان می‌دهد که تزریق دوز سوم واکسن کرونا افراد را در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن می‌کند، زمان دقیق دریافت آن مشخص نشده است. همانطور که مشخص است افرادی که بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ هستند مانند کادر درمان، افراد مسن و کسانی که دارای نقص ایمنی هستند باید زودتر از دیگران دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

میزان تأثیرگذاری دوز سوم واکسن کرونا چقدر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آنتی بادی واکسن‌ها پس از گذشت ۹۰ روز کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین لازم است افراد به منظور افزایش آنتی بادی موجود در بدن خود و کسب ایمنی در برابر بیماری کووید -۱۹ دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند. با وجود اینکه هنوز میزان تأثیرگذاری دوز سوم واکسن کرونا مشخص نشده است، اما نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که ایمنی ایجاد شده بر اثر دریافت دوز تقویت کننده ممکن است طولانی مدت باشد.

چه کسانی باید دوز سوم واکسن را دریافت کنند؟

افرادی که به بیماری نقص ایمنی مبتلا هستند یا در حال انجام شیمی درمانی هستند، باید به منظور افزایش ایمنی در برابر بیماری کووید -۱۹، دوز سوم واکسن را دریافت کنند. در صورتی که افراد به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده باشند، نیاز نیست دوز تقویت کننده را تزریق کنند. علاوه بر این، افرادی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند که باعث شده است سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف شود، باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

آیا عوارض جانبی دوز سوم واکسن کرونا متفاوت است؟

تا کنون مطالعات کافی در مورد عوارض جانبی دوز سوم واکسن کرونا انجام نشده است؛ بنابراین اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اعلام کرده است از آنجایی که عوارض جانبی دوز تقویت کننده واکسن کرونا هنوز مشخص نشده است، در حال حاضر تزریق دوز سوم توصیه نمی‌شود.

آیا افراد می‌توانند واکسن متفاوتی برای دوز سوم دریافت کنند؟

محققان مطالعات زیادی در زمینه ترکیب کردن واکسن‌های متفاوت انجام داده‌اند؛ بنابراین ممکن است دریافت دوز سوم متفاوت ایمنی بیشتر و طولانی مدت‌تری ایجاد کند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا مشخص شود آیا واکسن متفاوتی باید به عنوان دوز سوم دریافت شود یا خیر؟

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد