hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۵۰ درصد جمعیت لرستان تا پایان هفته واکسینه می‌شوند

۵۰ درصد جمعیت لرستان تا پایان هفته واکسینه می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون بالغ بر ۶۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده و امیدواریم تا پایان هفته ۵۰ درصد جمعیت استان واکسینه شوند.
محمد رضا نیکبخت امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه از همان روزی که  اولین بیمار مبتلا به کرونا در استان لرستان شناسایی شد، سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در کنار دانشگاه علوم پزشکی در بحث  غربالگری، پیشگیری و واکسیناسیون شبانه روز حضور داشته است. 
وی افزود: به مردم توصیه می‌کنیم واکسیناسیون  به این معنی که فردی که واکسن دریافت کرده نمی‌تواند ناقل باشد و یا اینکه  دیگر  بیمار نمی‌شود نیست بلکه واکسن  تا حدودی محافظت را بیشتر می‌کند در همین راستا حتما باید از ماسک استفاده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس لامبدا در کشور های دیگر و کشورهای همسایه ایران مردم باید به طور جدی از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. 
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون بهداری شهید امیری توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع) بیان کرد: روزانه 2 هزار دز واکسن در مرکز بهداری شهید امیری سپاه حضرت ابوالفضل استان تزریق می‌شود. 
نیکبخت با بیان اینکه بیش از 80 درصد افرادی بالای 48 سال واکسن دریافت کردند گفت: تاکنون بالغ بر 600هزار دز واکسن در استان تزریق شده  و با تزریق 400 دز واکسن دیگر  به طور یقین کلیه گروه‌های حساس و پر خطر استان واکسن  را دریافت می‌کنند. 
وی تصریح کرد: تاکنون در استان لرستان  حدود 200هزار نفر دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و جهت محافظت  نسبی برای مدت یک سال حداقل باید یک میلیون واکسن در استان تزریق شود. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به روند واکسیناسیون در استان تا پایان هفته 50 درصد جمعیت استان واکسینه می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد