hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲۲ شهر اصفهان در وضعیت بحرانی کرونا / بیمارستان‌ها اشباع شد

۲۲ شهر اصفهان در وضعیت بحرانی کرونا / بیمارستان‌ها اشباع شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از قرار گرفتن ۲۲ شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز کرونا خبر داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان و شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: روند ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به کرونا در موج پنجم همچنان صعودی است و گویا هنوز به قله این موج نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اشباع از بیماران مبتلا به کرونا شده است، ابراز داشت: بیمارستان‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی، بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های خیریه‌ای نیز در زمینه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان ورود کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته در حاضر ۲۲ شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، شهرضا، لنجان، نجف آباد، سمیرم، فلاورجان، چادگان، فریدن، تیران و کرون، مبارکه، گلپایگان، خوانسار، فریدونشهر، بوئین میاندشت، نطنز، شاهین شهر و میمه، برخوار، دهاقان، اردستان، کاشان و نائین در این وضعیت هستند.

۶۴۳۹ تبعه خارجی در اصفهان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

وی اضافه کرد: تنها شهرستان‌های آران و بیدگل و خور و بیابانک در وضعیت نارنجی و پرخطر کرونا قرار دارند.

نجیمی همچنین با ارائه آمار واکسیناسیون کرونا در اصفهان تاکنون ابراز داشت: تاکنون یک میلیون و ۱۷ هزار و ۸۳۵ نفر در استان اصفهان واکسیناسیون نوبت اول کرونا را در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۴۷۵ هزار و ۹۱ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: در مجموع تاکنون یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۹۲۶ دُز واکسن کرونا در اصفهان تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از بین افراد واکسیناسیون شده ۷۱۳ هزار و ۵۹۸ نفر زن و ۷۷۹ هزار و ۳۲۸ نفر مرد بوده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۳۹ نفر تبعه خارجی بوده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد