hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نبود واکسن برای تزریق دوز اول در اصفهان/ رانندگان تاکسی اینترنتی و دانشجویان مراجعه نکنند

نبود واکسن برای تزریق دوز اول در اصفهان/ رانندگان تاکسی اینترنتی و دانشجویان مراجعه نکنند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: با کمبود شدید واکسن روبرو هستیم و تا اطلاع ثانوی برای دریافت دوز اول به مراکز واکسیناسیون مراجعه نشود.
رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار واکسیناسیون در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون در استان اصفهان یک میلیون نفر دوز اول و ۴۵۹ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، حدود ۲۷ درصد از جمعیت استان اصفهان دوز اول واکسن کرونا و ۱۲ درصد هم دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص تزریق دوز اول واکسن کرونا در مراکز تجمعی واکسیناسیون، افزود: در حال حاضر دوز اول واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون انجام نمی‌شود، افراد نباید تا اطلاع ثانوی برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند و افرادی هم که زمان تزریق دوز دوم آنها فرارسیده است، تنها در صورت دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

موجودی واکسن آسترازنکا به صفر رسید

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص کمبود واکسن در استان اصفهان، تصریح کرد: به طور دقیق نمی‌دانیم که واکسن کرونا به چه تعداد و چه زمانی به دست ما می‌رسد و به همین دلیل نمی‌توانیم برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی داشته باشیم، بنابراین با بی‌نظمی و شلوغی در مراکز واکسیناسیون مواجه می‌شویم و کمبود واکسن بارها اتفاق افتاده و ما شرمنده مردم شده‌ایم.

مسدود بودن سامانه سلامت برای ثبت نام واکسیناسیون

فدایی با بیان اینکه سامانه سلامت برای ثبت نام نوبت اول مسدود شده است و رفع کمبود واکسن نیز امکان ثبت نام در این سامانه وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر موجودی واکسن‌ها از جمله سینوفارم و کوو برکت در استان اصفهان بسیار کم است و موجودی واکسن‌های دیگر از جمله آسترازنکا در اصفهان به صفر رسیده و تزریق دوز دوم نیز تنها برای افرادی که به آنها پیامک ارسال شده، انجام می‌شود.

وی با اشاره به فراخوان رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و دانشجویان، اظهار کرد: گروه‌های مختلف توسط وزارت بهداشت و بدون توجه به آمار موجودی واکسن در استان‌ها اعلام می‌شود و این موضوع باعث اختلال در انجام واکسیناسیون در شرایطی که با کمبود واکسن کرونا روبرو هستیم، می‌شود، نیاز است این مشکل به طور جدی بررسی شود تا سامانه با هماهنگی بیشتری برای گروه‌های جدید باز شود تا در شرایط کمبود واکسن شاهد شلوغی مراکز واکسیناسیون نباشیم، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و دانشجویان برای واکسیناسیون مراجعه نکنند.

احتمال واکسیناسیون دانشجویان از اواخر شهریور

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر اینکه برخی مراجعه‌کنندگان تنها درخواست تزریق واکسن ایرانی دارند، گفت: تعداد واکسن ایرانی برکت که در اختیار استان اصفهان قرار داشته رو به اتمام و علت نبود واکسن برکت، عدم تولید انبوه این واکسن است.

وی در خصوص واکسیناسیون زندانیان در استان اصفهان، افزود: واکسن کووبرکت و سینوفارم برای زندانیان استفاده شده و واکسیناسیون آنها نیز مانند سایر افراد جامعه در حال انجام است، همچنین واکسن‌های کرونا برای افراد معتاد عوارضی ندارد و همه باید واکسینه شوند تا بیماری کنترل شود، البته انجام واکسیناسیون برای افراد اجباری نیست.

هنوز ابلاغی برای تزریق دوز سوم نداشته‌ایم

فدایی اظهار کرد: در استان با کمبود شدید واکسن کرونا روبرو هستیم و افراد بسیاری به مراکز تجمعی واکسیناسیون برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند، تا اطلاع ثانوی برای دوز اول مراجعه نشود، زیرا برای تزریق نوبت اول اصلاً واکسن نداریم، همچنین احتمال دارد واکسیناسیون دانشجویان غیرپزشکی از اواخر شهریور شروع شود که در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی در خصوص نیاز به تزریق دوز سوم واکسن یا همان دوز یادآور، تصریح کرد: اگر مقرر شود دوز سوم تزریق شود، بر اساس دستور ابلاغی و وجود واکسن انجام می‌شود، اما هنوز ابلاغی در این خصوص نداشته‌ایم، اما در برخی نقاط جهان تزریق دوز سوم انجام می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد