hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اجباری برای تزریق نوع خاصی از واکسن وجود ندارد

اجباری برای تزریق نوع خاصی از واکسن وجود ندارد

صادقی فر گفت: هیچگونه اجباری برای تزریق نوع خاصی از واکسن در مراکز واکسیناسیون استان ایلام وجود ندارد.
جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، گفت: در مراکز واکسیناسیون از هر نوع واکسن مورد تقاضای افراد که موجود باشد و دستورالعمل ابلاغی وزارت منعی ایجاد نکند، تزریق می‌شود.
او با بیان اینکه برای تزریق نوع واکسن هیچ اجباری اعمال نمی‌شود، ادامه داد: هر نوع واکسنی که مراجعان بخواهند به شرط اینکه موجود باشد برای آن‌ها تزریق خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، ادامه داد: در برخی موارد وزارت بهداشت برای گروه خاصی از بیماران نظیر دیابت واکسن خاصی اعلام کرده است که در استان نیز مطابق نظر وزارت ، تزریق واکسن آن‌ها انجام می‌شود.
به گفته صادقی فر، واکسن‌هایی که در استان تحویل گرفته می‌شوند از چند نوع برند داخلی و خارجی شامل برکت، سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح کرد: ورود دو واکسن استرازنکا و اسپوتنیک در روز‌های اخیر کمتر شده و عمده واکسن‌های دریافتی برای تزریق از نوع سینوفارم و برکت است.
او ادامه داد: روند واکسیناسیون اکنون در سه مرکز تجمیعی در مرکز استان در حال انجام است و با رشد قابل قبولی در کلیه شهرستان‌های استان به صورت افزایشی در حرکت می باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد