hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ماجرای نیمروز

ماجرای نیمروز

دیدار فولاد و پرسپولیس در حالی یکشنبه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد که این مسابقه چه قبل و چه بعد از بازی، با حواشی زیادی همراه شد. دیداری که ابتدا قرار بود در ورزشگاه تازه تأسیس فولاد آره‌نا برگزار و با انجام این دیدار افتتاح شود اما به دلیل ناآماده بودن این ورزشگاه، بازی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد. ورزشگاهی که در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس هم حاشیه‌ساز شده بود، یکبار دیگر به کانون اخبار تبدیل شد!
دیدار فولاد و پرسپولیس در حالی یکشنبه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد که این مسابقه چه قبل و چه بعد از بازی، با حواشی زیادی همراه شد. دیداری که ابتدا قرار بود در ورزشگاه تازه تأسیس فولاد آره‌نا برگزار و با انجام این دیدار افتتاح شود اما به دلیل ناآماده بودن این ورزشگاه، بازی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد. ورزشگاهی که در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس هم حاشیه‌ساز شده بود، یکبار دیگر به کانون اخبار تبدیل شد!
در فاصله کمتر از یک ساعت تا آغاز بازی، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دیدار لغو می‌شود و قطعی برق ورزشگاه غدیر باعث شده بود تا مسئولان سازمان لیگ به دنبال لغو بازی باشند. بازیکنان پرسپولیس بعد از حضور در استادیوم، دقایقی در اتوبوس منتظر ماندند تا مجوز حضورشان در زمین صادر شود که این مسأله با اعتراض کادر فنی و بازیکنان همراه شد. در ساعت ۱۴:۱۰ و درحالی که قرار بود بازی از ساعت ۱۵ آغاز شود، هنوز بازیکنان دو تیم اجازه ورود به زمین برای تمرین قبل از بازی پیدا نکرده‌ بودند و بدون اینکه لباس بازی را به تن کنند، روی نیمکت ذخیره نشسته‌ و منتظر مشخص شدن تکلیف بازی بودند. در این شرایط، یکی از هواداران فولاد هم به خاطر تشنج از حال رفت که مسئولان اورژانس بالای سر او حاضر شدند. در ساعت ۱۴:۲۵ سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان‌ لیگ اعلام کرد با حل مشکل برق ورزشگاه، این دیدار با 15 دقیقه تأخیر برگزار خواهد شد. با این حال، ساعت ۱۴:۴۰ روابط عمومی باشگاه فولاد، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد بازی بدون تأخیر و رأس ساعت ۱۵ آغاز می‌شود اما این اتفاق نیفتاد و بازی در نهایت از ساعت ۱۵:۱۵ آغاز شد.
تنش‌های قبل از بازی در جریان بازی نیز تأثیر گذاشت و بازیکنان دو تیم بخصوص پرسپولیسی‌ها به تصمیمات رضا کرمانشاهی، داور مسابقه بارها اعتراض کردند. این مسابقه در صحنه‌های مختلفی همچون گل آفساید فولاد، اخطار فرزاد جعفری، پنالتی مشکوک در محوطه جریمه پرسپولیس، اعتراض شدید علیرضا بیرانوند در پایان نیمه اول به داور یا فریادهای احمد نوراللهی بر سر رضا کرمانشاهی و تهدید به اخراج ابراهیم میرزاپور از کنار خط به دفعات به حاشیه و جنجال کشیده شد. در نیمه اول بازی شایعه عجیبی هم بین هواداران فولاد به وجود آمد و چند نفر در ضلع جنوبی ورزشگاه با اشاره به نورافکن ورزشگاه، با ترس و سر و صدا می‌گفتند که پایه در حال سقوط است و همین موضوع باعث شد تعدادی از آن ناحیه به سمت دیگری بروند! با تمام این اوصاف، کرمانشاهی در حالی که حدود 30 ثانیه به پایان وقت‌های اضافه بازی مانده بود، در سوت خود به نشانه پایان مسابقه دمید و پرسپولیسی‌ها هم بدون حضور در میکسدزون، از در پشتی ورزشگاه غدیر، ورزشگاه را ترک کردند. البته این سکوت ادامه پیدا نکرد و پرسپولیسی‌ها در ادامه اظهار نظرهای تندی داشتند. ایرج عرب، سرپرست باشگاه گفت: «فتاحی باید پاسخگو باشد که این بازی مجوز برگزاری داشته یا نه و اگر مجوز داشته، چرا اعلام کردند احتمال لغو بازی وجود دارد و اگر مجوز نداشته، چرا به ما گفتند تا تیم را به اهواز بفرستیم؟» سید جلال حسینی مدعی شد: «به آقایان دستور دادند که پرسپولیس را نابود کنند. اتفاقات بازی از زمین فوتبال خارج شده بود و فتاحی و سازمان لیگ باید پاسخگو باشند.» کمال کامیابی‌نیا هم گفت: «شرایطی قبل از بازی به وجود آوردند که طبیعی نبود و همین اتفاقات تمرکز ما را به هم ریخت. هجمه وارد می‌کنند تا پرسپولیس زمین بخورد.» مصطفی قنبرپور، سرپرست تیم نیز گفت: «در اهواز به ما شوک دادند. به این نتیجه رسیده‌ایم که برخی‌ها شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زنند که پرسپولیس نتواند باز هم قهرمان شود.» از سویی زمانی که اتوبوس پرسپولیس در حال عزیمت به ورزشگاه بود، یکی از مسئولان برگزاری بازی در تماس تلفنی به علیرضا بیرانوند گفته که این بازی لغو خواهد شد و همین موضوع عصبانیت او را در پی داشت. دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به این موضوع اشاره کرد: «زمانی که در اتوبوس بودیم، مسئولان سازمان لیگ ۱۰ بار آمدند و گفتند که بازی لغو می‌شود اما به یک باره گفتند نیم ساعت دیگر بازی شروع می‌شود و ما هم نمی‌دانستیم چه کاری باید انجام دهیم.»
در پایان این بازی، ویدئویی منتشر شد که فضای رختکن پرسپولیس را در 27 ثانیه روایت می‌کرد. اعضای تدارکات تیم در حال نورپردازی به وسیله موبایل‌ هستند و بازیکنان نیز سردرگم به دنبال لباس و استوک‌های خود و البته صحبت‌های نه چندان واضح برانکو که از شرایط گلایه دارد. در این میان، کریم باقری با خواندن شماره چند لباس نامشخص به دنبال بازیکنان صاحب آنهاست. اینستاگرام باشگاه پرسپولیس و بازیکنان این تیم پس از پایان بازی، نسبت به اتفاق‌های رخ داده واکنش نشان دادند. گروهی از هواداران پرسپولیس که از این اتفاق‌ها ناراحت بودند، در ساعات پایانی یکشنبه به فرودگاه رفتند و ضمن استقبال از بازیکنان و تیم، علیه سازمان لیگ، فدراسیون و وزارت ورزش شعار دادند. ضمن اینکه آنها به پندار خمارلو مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مصطفی قنبرپور سرپرست این تیم به خاطر اینکه بخوبی نتوانسته‌اند از این تیم دفاع کنند نیز اعتراض داشتند. البته بازیکنان در این مسأله (انتقاد و اعتراض به خمارلو و قنبرپور) با هواداران اشتراک دارند و در صحبت‌ها و واکنش‌هایشان این مسأله مشهود است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد