hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دُز سوم واکسن از ابتلا به کرونای دلتا پیشگیری می‌کند

دُز سوم واکسن از ابتلا به کرونای دلتا پیشگیری می‌کند

شرکت‌های داروسازی «فایزر» و «بایون تک» داده های اولیه کارآزمایی بالینی تزریق دُز سوم و تقویتی واکسن مشترک کووید-۱۹ خود را به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارائه کرده‌اند. 
به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، این داده ها نشان می دهد که دُزهای تقویتی واکنش های آنتی بادی بالایی ایجاد می کند و می تواند به ویژه در برابر گونه هندی  «دلتا»  و گونه آفریقای جنوبی «بتا» کرونا موثر باشد.  
 
شرکت فایزر توصیه می کند که دُز سوم این واکسن را ۶ تا دوازده ماه پس از دریافت دُز دوم  به فرد تزریق کنید. این توصیه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق دُزهای سوم واکسن کرونای شرکت فایزر و مدرنا را برای آمریکایی های که دارای نقص سیستم ایمنی هستند، تایید کرد.
 
«آلبرت بورلا»، مدیرعامل فایزر، در بیانیه ای اعلام کرد که واکسیناسیون موثرترین وسیله ما برای پیشگیری از عفونت کووید-۱۹ به ویژه ابتلا به نوع شدید این بیماری و  بستری شدن در بیمارستان هاست و تأثیر عمیق آن برای حفظ جان مردم مسلم است.
 
وی افزود: با این وجود، با تهدید مداوم نوع دلتا و ظهور گونه های دیگر در آینده، باید در برابر این ویروس بسیار مسری هوشیار بمانیم.

 
بورلا خاطر نشان کرد: داده هایی که ما تا به امروز مشاهده کرده ایم نشان می دهد که دُز سوم واکسن ما سطح آنتی بادی را افزایش می دهد که به طور قابل توجهی بیشتر از آن است که پس از برنامه اولیه تزریق دو دُز واکسن، مشاهده شده است.
 
وی افزود: خوشحالیم که این داده ها را در اختیار سازمان غذا و داروی آمریکا قرار می دهیم و در عین حال به همکاری خود برای رفع چالش های در حال توسعه این همه گیری ادامه می دهیم.
 
به شرکت کنندگان این مطالعه هشت تا ۹ ماه پس از دریافت دُز دوم واکسن کرونای فایزر، یک دُز ۳۰ میکروگرمی از این واکسن تزریق شد. محققان مشاهده کردند که تزریق دُز سوم این واکسن، سطوح آنتی بادی را در بدن افراد ۱۸ تا ۵۵ ساله پنج برابر و در بدن افراد ۶۵ تا ۸۵ ساله ۱۱ برابر افزایش داد.  
 
نتایج این مطالعه نشان داد که دریافت کنندگان این واکسن در تمام سنین، آنتی بادی های خاصی را ایجاد کردند که در برابر انواع بتا یا دلتای کرونا موثر است.
 
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.
 
جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد