hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آذربایجان شرقی| جشن باشکوه چهل‌سالگی

آذربایجان شرقی| جشن باشکوه چهل‌سالگی

در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم تبریز و آذربایجان شرقی حماسه‌ای به عظمت تاریخ پرافتخار این خطه رقم زدند.

از صبح امروز شیر مردان و شیر زنان تبریزی بار دیگر حماسه آفریدند، مردمی که ۴۰ سال پیش نیز با تمام وجود به میدان دفاع از ندای عدالت‌خواهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای برپایی پرچم دین و مبارزه با طاغوت زمان به میدان آمدند و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کنار مردم دیگر شهرهای کشور رویش هر جوانه انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

دلدادگی مردم تبریز به رهبری و انقلاب اسلامی دیدنی است

 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بصیرت بالای ملت وفادار و ولائی ایران اسلامی، گفت: ملت بزرگ ایران هرگز به دشمنان لبخند نمی‌زند.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در اجتماع پرشور راهپیمایی کنندگان 22 بهمن مردم تبریز، افزود: دنیا بداند که ملت بزرگ ایران سر افزار و پیروز رو به‌پیش حرکت می‌کند و به حول و قوه الهی همواره پیروز بوده و طی 40 سال گذشته همواره خدا با انقلاب و ملت بوده است.

او اظهار داشت: ما در این سال‌ها همواره با تهدید و مشکلات زیادی مواجه بوده‌ایم اما بااین‌وجود به دشمن لبخند نخواهیم زد؛ نه در تاریخ اسلام و نه در تاریخ انقلاب اولین بار نیست که مردم با انسجام و مقاومت این سختی‌ها را تحمل می‌کنند و پشت سر می‌گذارند.

موسوی با اشاره به اینکه بیش از 14 هزار و 600 روز از 40 سال انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته‌ایم و هر یک از این روزها درواقع بدون مبارزه سپری نشده است، گفت: دشمن هرروز یک تحریک، تهدید و فتنه، توطئه، کربلا و عاشورا را در کشور ایجاد و تحمیل کرده است، اما با رهبری مدبرانه ولی‌فقیه پیروزی‌ها برای ملت ایران و ناکامی‌های جدید برای دشمنان به وجود آمده است.

او ادامه داد: بر این اساس هزینه مقاومت را پرداخت می‌کنیم تا پیروزی نهایی را به دست آوریم و بدون تردید فرزندان ملت ایران در آینده از ایستادگی پدران خود به نیکی یاد خواهند کرد.

موسوی با بیان اینکه اصرار دشمن به دشمنی به خاطر انتشار ندای حقانیت اسلام و ذوب شدن کوه یخ ظلم و استکبار است، یادآوری کرد: نظام سلطه دوست دارد کشورهای اسلامی گاو شیرده آن‌ها باشند.

او مبنای تاکتیکی پیروزی انقلاب اسلامی و شکست سیاسی نظام سلطه را وحدت و ایثارگری ملت ایران دانست و با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، مهم‌ترین اتفاق در پیروزی انقلاب اسلامی را استقلال کشور و رهایی از چنگ نظام سلطه بیان کرد.

موسوی گفت: اگر این رفتار برای دیگر کشورها الگو شود، فاتحه استکبار جهانی خوانده‌شده است به همین علت آن‌ها از انقلاب اسلامی مردم ایران هراس دارند.

او اضافه کرد: ملت ایران به پیروی از قمر منیر بنی‌هاشم، پرچم ایران اسلامی را آن‌چنان محکم در دست دارند که این پرچم با هیچ قدرتی به زمین نخواهد افتاد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: مردم و نیروهای مسلح امروز با خلق حماسه حضور آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب و ایران اسلامی اعلام می‌کنند.

موسوی با اشاره به اینکه قیام 29 بهمن مردم تبریز که به یاد شهدای قم برگزار شد، طومار رژیم منحوس پهلوی را درهم پیچید، گفت: این حرکت موجب شتاب انقلاب اسلامی و در نهایت بیرون راندن آمریکا و عوامل آن‌ها از کشور شد تا امروز در چهلمین سال انقلاب اسلامی پرچم پرافتخار کشور اسلامی به اهتزاز درآید.

او وطن‌خواهی و میهن‌دوستی مردم تبریز و آذربایجان و وفاداری آن‌ها به اسلام، قرآن و اهل‌بیت (ع) را پیوندی ناگسستنی برشمرد و اظهار داشت: امروز اقیانوس بزرگ مردم این شهر این موضوع را به منصه ظهور گذارد.

سرلشکر موسوی اضافه کرد: مردم تبریز طلیعه‌دار مشروطیت و مبارزات انقلابی در ایران بوده و بیش از سایر شهرها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم داشته‌اند و درواقع موجب شکست استبداد داخلی شدند.

او از تبریز به‌عنوان نقطه امید و تکیه‌گاه مستحکم انقلاب یاد کرد و افزود: مردم تبریز و آذربایجان با سربلندی و شایستگی از آزمون الهی بیرون آمدند.

پیام حضور مردم واضح و روشن است

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی در حاشیه این راهپیمایی گفت: شور و شوق مردم در چهل‌سالگی انقلاب نشان از پختگی و بصیرت ملت است. حجت‌الاسلام علی مظفری ادامه داد: پیام حضور مردم واضح و روشن است، مردم نشان دادند پای آرمان‌ها و شعارهای انقلاب که به خاطر آن قیام کرده بودند، ایستاده‌اند.

مظفری با اشاره به اینکه این ملت به گذشته چهل‌ساله خود افتخار می‌کند و به آینده نیز امیدوار است، ادامه داد: علی‌رغم تهدیدات، تحریم‌ها و مشکلات، اصل نظام و شعارهای انقلاب مورد تأکید مردم است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: شور و شوق مردم در چهل‌سالگی انقلاب، نشان از پختگی، بالندگی و نشاط ملت ایران و بصیرت آن‌ها است.

خدا کمک کند ما شرمنده مردم نشویم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ابراز داشت: این حضور مردم جوابی محکم برای توطئه‌های آمریکا و ترامپ است. مسعود پزشکیان ادامه داد: ملت علی‌رغم تمام مشکلات اعم از بیکاری و گرانی بازهم درصحنه‌های انقلاب حضور دارند. مردم تعهد خود را نسبت به دین، انقلاب، نظام، رهبر و کشور نشان دادند. او افزود: این راهپیمایی نشان داد که مردم بر روی آرمان‌های خود ایستاده‌اند و خواهند ایستاد و خدا کمک کند که ما شرمنده مردم نشویم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد