hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون همگانی در شهرستان‌های تهران/ کاهش زمان انتظار واکسیناسیون ادامه دارد

افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون همگانی در شهرستان‌های تهران/ کاهش زمان انتظار واکسیناسیون ادامه دارد

 از ابتدای آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا مردم شهرستان‌های استان تهران استقبال خوبی از دریافت واکسن کرونا دارند که موجب افزایش مراکز تزریق جهت خدمات‌دهی بهتر به متقاضیان شد.

 این روزها روند ابتلا به بیماری منحوس کرونا در شهرستان‌های استان تهران همزمان با سراسر کشور در حال افزایش است و از طرفی نیز تلاش مسئولین بهداشتی را برای واکسینه کردن مردم شاهدیم. بر اساس گزارش‌های رسیده از سطح شهرستان در مدت اخیر روند تزریق واکسن افزایش چشمگیری داشته است.

در روزهای نخست تزریق واکسن کم‌وکاستی‌هایی وجود داشت و در برخی مراکز نارضایتی‌هایی از کمبود امکانات و ساعت‌ها حضور در صف‌ها وجود داشت اما در حال حاضر در بسیاری از نقاط این کاستی‌ها برطرف شده است.

مراکز واکسیناسیون در بهارستان به 5 مرکز افزایش یافت

دانوش دمیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بهارستان ، با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان اظهار داشت: استقبال عمومی مردم از واکسن در بهارستان بسیار خوب و مطلوب است.

وی به شلوغی برخی از مراکز واکسیناسیون بهارستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 3 مرکز واکسیناسیون در سه شهر بهارستان فعالیت دارد که 2 مرکز دیگر به مراکز واکسینه افزوده خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت بهارستان با بیان اینکه به‌هیچ‌وجه کمبود واکسن در شهرستان نداریم، بیان کرد: استقبال مردم از واکسن ایرانی برکت نسبت به سایر واکسن‌های خارجی خوب بوده است و تزریق واکسن برکت در کنار واکسن خارجی به مردم بهارستان انجام می‌گیرد.

تزریق روزانه 800 واکسن کرونا به متقاضیان در ری

مهرداد سلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری ، با اشاره به روند مناسب تزریق واکسن در شهرستان ری اظهار داشت: در حال حاضر در سطح شهرستان ری روزانه بالغ بر 800 واکسن به متقاضیان تزریق می‌شود و با کاهش برنامه‌های اعلامی در روزهای آینده دامنه واکسیناسیون نیز گسترش خواهد داشت.

وی افزود: واکسن موجب بازدارندگی از فوت و تشدید کرونا در بیمار می‌شود و ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند. در واقع ایمنی‌زایی واکسن در مدت یک تا دو ماه پس از دریافت واکسن زمان می‌برد و از وخامت حال بیمار جلوگیری می‌کند.

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت ری در ادامه گفت: برخی از افراد پس از دریافت مرحله اول واکسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و در نهایت به دلیل عدم توجه به دستورالعمل‌ها مبتلا می‌شوند.

سلامی در پایان خاطرنشان کرد: استقبال شهروندان در تمامی بخش‌های شهرستان از دریافت واکسن بسیار خوب است که نشانگر آگاهی مردم از مزایای واکسینه شدن و امکان کنترل بیماری در شهرستان است.

28 هزار نفر از جمعیت هدف شهرستان قرچک واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیماستان تهران و به نقل از فرمانداری شهرستان قرچک ، بهمن خطیبی از روند افزایشی آمار ابتلا و فوت ناشی از نوع دلتای ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و صنوف کاهش‌یافته است.

وی افزود: تنها راه کاهش شیوع ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی است، اما دیده می‌شود برخی شهروندان حتی حاضر نیستند کوچک‌ترین مورد یعنی استفاده از ماسک را رعایت کنند و این موجب شده نه‌تنها خود در امان نباشند، بلکه افراد مسن خانواده را نیز به کام مرگ بکشانند.

فرماندار قرچک در ادامه گفت: در برخی واحدهای صنفی نیز عدم رعایت پروتکل‌ها به‌وضوح دیده می‌شود و این باعث شده تعدادی از این واحدها اخطار لازم را دریافت کنند و در جریان نظارت‌های صورت گرفته یک رستوران و یک نانوایی متخلف نیز پلمب شدند.

خطیبی بیان داشت: باید در شهرستان گشت‌های نظارت بر اصناف و همچنین محدود شدن فعالیت روز بازارها با جدیت تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستان شهید ستاری نیز تکمیل‌شده و در حال حاضر از فضاهای دیگر برای بستری بیماران استفاده می‌شود که شرایط تلخی را رقم‌زده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان تشریح کرد: 28 هزار نفر از جمعیت هدف این شهرستان واکسینه شدند و با تعامل موجود بین شبکه بهداشت و درمان و سایر ادارات روند انجام واکسیناسیون مطلوب است.

تزریق روزانه نزدیک به 2 هزار واکسن در شهرستان رباط‌کریم

به گزارش خبرگزاری تسنیماستان تهران و به نقل از فرمانداری شهرستان رباط‌کریم ، محمود اکبرپور با اشاره به تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در شهرستان اظهار داشت: متأسفانه با عدم رعایت شهروندان و شرایط اقتصادی نامناسب شاهد فوت 20 نفر از شهروندان بوده‌ایم که نسبت به هفته گذشته با 35 درصد افزایش روبه‌رو است و ناگفته نماند که 30 درصد بستری از خارج شهرستان و تعدادی نیز بستری در هفته‌های گذشته بوده‌اند.

وی افزود: در هفته گذشته شاهد بستری 185 نفر بودیم لذا از شهروندان درخواست داریم از منازل خارج نشوند، در دورهمی هایی که باعث افزایش انتقال پیک پنجم کرونا می‌شود حضور نیابند و در صورت لزوم خروج از منزل از ماسک استفاده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان رباط‌کریم در ادامه گفت روزانه تعداد نزدیک به 2 هزار واکسن در شش مرکز سالن محمدی و پلی کلینیک تأمین اجتماعی در شهر رباط‌کریم، سالن ورزشی سردار سلیمانی و پلی کلینیک در فاز صفر و چهار شهر پرند، شورای بحران واقع در شهر نصیرشهر و پنج مرکز سیار در سطح شهرستان به متقاضیان تزریق می‌شود.

مراکز تجمعی واکسیناسیون همگانی شهریار افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیماستان تهران و به نقل از فرمانداری شهرستان شهریار ، نورالله طاهری فرماندار شهریار با توجه به اهمیت واکسیناسیون فرهنگیان و کادر اجرایی مدارس به منظور بازگشایی مدارس اظهار داشت: با توجه به جمع‌بندی کارشناسی مبنی بر ضرورت بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها، واکسیناسیون معلمان گام بزرگی در این مسیر است.

وی افزود: تا به امروز برای نوبت اول تزریق حدود 60 هزار دُز واکسن کرونا و حدود 20 هزار دُز نوبت دوم واکسیناسیون در سطح شهرستان شهریار و گروه‌های اعلامی وزارت بهداشت صورت گرفته است‌.

فرماندار شهریار در ادامه گفت: با توجه به کاهش تدریجی بازه سنی اعلام شده جهت واکسیناسیون، در ستاد مقابله با کرونا شهرستان و فرمانداری شهریار با محوریت شبکه بهداشت و درمان و همکاری سایر نهادها به دنبال افزایش مراکز تجمعی واکسیناسیون در سطح شهرستان هستیم.

طاهری ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های کادر درمان در فرآیند واکسیناسیون عمومی خاطرنشان کرد: روند واکسیناسیون عمومی در سطح شهرستان با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است و از شهروندان محترم خواهشمندیم ضمن پرهیز از عادی‌انگاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به منظور کاهش زنجیره ابتلا به ویروس کرونا به ویژه سویه‌های جدید، مدنظر داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد