hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۸۰۰ هزار اصفهانی دُزاول واکسن کرونا رادریافت کردند

۸۰۰ هزار اصفهانی دُزاول واکسن کرونا رادریافت کردند

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تاکنون ۸۰۰ هزار شهروند اصفهانی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
رضا فدایی مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان گفت: تاکنون ۸۰۰ هزار نفر و معادل ۲۲ درصد از جمعیت استان اصفهان یک دُز و ۲۰۰ هزار نفر و معادل ۶ درصد از مردم دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون متولدان سال ۴۸ به قبل در استان اصفهان در حال انجام است، ابراز داشت: همچنین واکسیناسیون فعالان مشاغل پرخطر مانند قضات دادگستری، رانندگان حمل و نقل عمومی و … در دستور کار قرار گرفته است.
واکسیناسیون روزانه ۳۵ هزار نفر در اصفهان
مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه میزان واکسیناسیون روزانه در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی به ۳۵ هزار دُز رسیده است، اضافه کرد: این امر در ۲۷ مرکز تجمیعی و ۹۰ مرکز معمولی انجام می‌شود.

وی مراجعات خارج از نوبت را چالش جدی مراکز واکسیناسیون اعلام کرد و افزود: از شهروندان درخواست داریم خارج از نوبت برای دریافت واکسن به مراکز مراجعه نکنند.

عمده واکسن‌های توزیع شده در اصفهان سینوفارم است

فدایی با بیان اینکه هر هفته بین دو تا سه محموله واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل می‌شود، اضافه کرد: عمده این واکسن‌ها سینوفارم است.

وی گفت: میزان کووبرکت نیز محدود است و در زمینه کووپاستور نیز باید توجه داشت که تعداد خیلی محدودی به اصفهان ارائه شده است.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه برای تزریق واکسن کرونا نیازمند نیروی انسانی بیشتری هستیم، تصریح کرد: چنانچه نیروی انسانی بیشتری به ما تزریق شود می‌توان واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام داد.

نگران عدم رعایت شیوه نامه‌ها در عزاداری‌ها هستیم

وی اضافه کرد: واکسن آسترازنیکا نیز برای کسانی که دُز اول آن را طی سه ماه گذشته دریافت کردند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فدایی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب استان اصفهان در پیک پنجم کرونا گفت: تعداد بستری‌ها و همچنین مبتلایان روزانه بسیار نگران کننده است و با توجه به برگزاری مراسم‌های عزاداری بدون رعایت شیوه نامه ها نگرانی ما چندین برابر شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد