hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کیفیت آب شرب شهر یاسوج مشکلی ندارد

کیفیت آب شرب شهر یاسوج مشکلی ندارد

مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد می‌گوید: تاکنون هیچگونه آلودگی منابع آبی چه در چاه‌ها و چشمه‌های تأمین کننده آب مصرفی شهر یاسوج گزارش نشده است.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از شهرهای شاخص کشور در زمینه مهاجرپذیری شناخته می‌شود و سالانه تعداد زیادی از افراد برای سکونت به این شهر مهاجرت می‌کنند.
روند رشد جمعیت در شهر یاسوج را می‌توان در مواردی همچون خوش آب و هوا بودن، قیمت مناسب املاک، فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری و موقعیت مناسب جغرافیایی دانست.
شهر یاسوج که در منطقه سردسیری از استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌است، در اطراف خود چشمه‌ها و آب‌های جاری بسیار با کیفیتی دارد و از جمله این منابع آبی می‌توان به رودخانه بشار و تنگ مهریان اشاره کرد.
در چند روز اخیر مطالب و حتی فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر وجود آلودگی در منابع آبی شهر یاسوج منتشر شده‌است، به همین منظور موضوع را به دلیل حساسیت و توجه به سلامت مردم از مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد جویا شدیم.
علمدار آرمین مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: رسالت شرکت آب و فاضلاب تأمین آب سالم و بهداشتی برای مصرف‌کنندگان است.
وی افزود: نظارت بر کیفیت و سلامت آب مصرفی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و این دانشگاه به عنوان نهاد نظارتی و مسئول در حوزه سلامت عمومی به صورت مستمر بر کیفیت منابع آبی نظارت دارد.
آرمین خاطرنشان کرد: تاکنون هیچگونه آلودگی منابع آبی چه در چاه‌ها و چشمه‌های تأمین کننده آب مصرفی شهر یاسوج گزارش نشده است.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه منابع آبی به صورت مستمر کلر ریزی می‌شوند، گفت: در شهر یاسوج قریب به 90 هزار مشترک مصرف کننده آب داریم که از طریق چهار منبع آب آشامیدنی آنها تأمین می‌شود.
وی افزود: آلودگی آب در موارد محدود بر اثر شکستگی لوله آب اتفاق می‌افتد، اما اینکه چنین موردی در حجم بالایی اتفاق بیفتد، تاکنون در شهر یاسوج مشاهده نشده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد