hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > «حسینیه کتاب» اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با شعار « یا حسین(ع)، زیر علمت کتاب می خوانم»

«حسینیه کتاب» اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با شعار « یا حسین(ع)، زیر علمت کتاب می خوانم»

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی آیین اذن عزا از حضرت امام رضا(ع) و آغاز به کار «حسینیه کتاب» با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد و شعار «یا حسین(ع)، زیر علمت کتاب می خوانم» برگزار شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی آیین آغاز به کار «حسینیه کتاب» همزمان با آغاز ماه محرم با شعار «یا حسین(ع)، زیر علمت کتاب می خوانم» و حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی مشهد؛ محسن صابر، رئیس بسیج جامعه مداحان خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.
در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بسیار خوشحالم که فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد همزمان با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) آغاز شد.
وی افزود: مقوله فرهنگ یکی از معضلات موجود در جامعه است، شهر از لحاظ اجتماعی نیاز مبرمی به رشد فرهنگی، درک و آگاهی دارد و این مهم با همکاری و همیاری دستگاه هایی همچون اداره کل کتابخانه های عمومی استان بدست خواهد آمد.
منصوریان با اشاره به شیوع کرونا گفت: این شرایط خاص باعث عدم برگزاری مراسم عزاداری به صورت حضوری شده است، اما مهم این است که بتوانیم راهی برای اقامه عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) پیدا کنیم، در واقع همانطور که شیوه زندگی مردم با وجود کرونا تغییر کرد باید شیوه عزاداری را نیز تغییر دهیم.
وی تصریح کرد: و این تغییر شیوه به کمک ایده پردازی و کار خلاقانه یک دستگاه فرهنگی و مدیری خوش ذوق در قالب طرح «حسینیه کتاب» گنجانده شده است. امیدوارم با حمایت از این گونه ایده ها و طرحها بتوانیم به واقع ادای دین به ساحت اهل بیت(ع) به عنوان خادمان به ویژه در شهر مشهد به یمن حضور حضرت امام رضا (ع) کنیم.
محسن صابر، رئیس بسیج جامعه مداحان و ستایشگران خراسان رضوی ضمن مقدس خواندن دو واژه «حسینیه» و «کتاب» گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با کتاب و کتابخوانی می فرمایند:« امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است».
وی افزود: بخش از این سفارش مقام معظم رهبری با ایجاد فضای کتابخوانی و بخش دیگر آن با توجه به رشد بی رویه فضای مجازی در دنیای امروز به خصوص با توجه به شیوع کرونا با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نگاه جدی تر و عمیق تر به این مقوله پوشش داده می شود.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام محرم و صفر گفت: این مراسم اعلام آغاز به کار محفل عاشورایی کتابداران و همچنین آغاز دومین سال برنامه های «حسینیه کتاب» است، امیدوارم با یاری خداوند این حسینیه به همت هیات عزاداران کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان با شکوه تر و موثر تر از سال پیش برگزار شود و افراد بیشتری از برنامه های بصیرتی و معرفتی این حسینیه استفاده کنند.
سبزیان با اشاره به شعار امسال «حسینیه کتاب» گفت: هدف ما از انتخاب شعار «یا حسین (ع)، زیر علمت کتاب می خوانم» این است که بتوانیم به پشتوانه این ایام با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زیر علم حضرت سیدالشهدا(ع) برنامه هایی اجرا کنیم که مرضی پروردگار عالم و مورد توجه حضرت ولیعصر(عج) قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: نهایت آرزوی ما این است که خادمی امام حسین (ع) را از طریق ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ادامه دهیم.
در این آیین مراسم متقل خوانی و مداحی توسط علی جمعه پور، مداح اهل بیت(ع) انجام شد.
برنامه های تولیدی «حسینیه کتاب» در دهه اول محرم 1443 هر شب ساعت 21 از طریق پلتفرم اسکای روم اداره کل به آدرس https://www.skyroom.online/ch/khrpl/mashadpl پخش می شود. همچنین بخشهایی از این برنامه نیز توسط برنامه هفت اقلیم، رادیو فرهنگ در ساعت 20:30 هر شب پخش خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد