hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > توصیه های وزیر به کابینه آبی

توصیه های وزیر به کابینه آبی

وزارت ورزش و جوانان پس از ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها به همه فدراسیون‌ها و ارگان‌های تحت نظارت خود دستور اجرای این قانون را داد و به تبع آن هیأت مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم با تغییراتی مواجه شدند. در استقلال، اکبر عباس‌ملکی و جواد قراب استعفا کردند و در پرسپولیس سه نفر کنار رفتند که یکی از آنها حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه بود که جای خود را به ایرج عرب داد.
​وزارت ورزش و جوانان پس از ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها به همه فدراسیون‌ها و ارگان‌های تحت نظارت خود دستور اجرای این قانون را داد و به تبع آن هیأت مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم با تغییراتی مواجه شدند. در استقلال، اکبر عباس‌ملکی و جواد قراب استعفا کردند و در پرسپولیس سه نفر کنار رفتند که یکی از آنها حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه بود که جای خود را به ایرج عرب داد.
پس از این تغییرات وزارت ورزش بارها در مورد تعیین هر چه زودتر اعضای هیأت مدیره این دو باشگاه صحبت کرد که بالاخره صبح دیروز تکلیف آبی‌ها مشخص شد و اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل این باشگاه معرفی شدند. بر این اساس کامران منزوی، میرشاد ماجدی، اسماعیل خلیل‌زاده و احمد سعادتمند به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره این باشگاه انتخاب شدند تا در کنار امیرحسین فتحی (مدیرعامل) امور باشگاه را انجام دهند. اعضای جدید هیأت مدیره استقلال صبح دیروز در جلسه‌ای با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و محمدرضا داورزنی به صورت رسمی معارفه شدند.
2 چهره استقلالی و 2 چهره اقتصادی در هیأت مدیره
از میان این اعضا میرشاد ماجدی و کامران منزوی به عنوان دو چهره استقلالی قدیمی در هیأت مدیره حضور دارند تا در کنار تجربه‌های پیشین خود از حضور در استقلال، این بار در سمتی جدید به باشگاه کمک کنند. احمد سعادتمند مدیرکل اداره استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش که پیش از این سرپرستی فدراسیون پینگ پنگ و کاندیدای ریاست فدراسیون‌های هندبال، وزنه‌برداری و اسکی را در کارنامه خود دارد و البته مدیرعاملی باشگاه بانک سرمایه را تجربه کرده، دیگر عضو هیأت مدیره استقلال خواهد بود. عضو دیگر هیأت مدیره استقلال اسماعیل خلیل زاده خواهد بود که چهره ای اقتصادی است و در ادامه سیاست‌های قبلی وزارت ورزش مبنی بر حضور چهره‌های اقتصادی، در هیأت مدیره حضور خواهد داشت که از میان این اعضا سعادتمند به عنوان رئیس هیأت مدیره، خلیل زاده به عنوان نایب رئیس و ماجدی و منزوی به عنوان اعضای جدید کار خود را آغاز کردند.
تأکید وزیر ورزش بر 5 مورد
مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در جلسه با اعضای جدید هیأت مدیره باشگاه استقلال از اعضای پیشین هیأت مدیره که به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نتوانستند در مسئولیت‌های خود باقی بمانند، تقدیر و ابراز امیدواری کرد که هیأت مدیره جدید در استمرار فعالیت‌های سازنده گذشته، قدم‌های اساسی‌تر برای رشد و توسعه باشگاه بردارند. او فرآیند خصوصی سازی باشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: «مصرانه درصدد خصوصی‌سازی و واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی هستیم  و این فرآیند را به مصلحت ورزش کشور و فوتبال ایران می‌دانیم و هیأت مدیره جدید هم باید در همین راستا حرکت کند.» سلطانی فر استمرار در ساماندهی امور باشگاه  به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های پیشرفت  را به اعضای هیأت مدیره استقلال توصیه کرد و اظهار داشت: «یکی از مواردی که در باشگاه‌های بزرگ از جمله استقلال باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد توجه به فوتبال پایه است بطوریکه با برنامه ریزی باید زمینه بروز و ظهور استعدادهای فوتبالی در این تیم تا آنجا پیش رود که مشکلی بابت جذب بازیکن نداشته باشند و از طرفی بتوانند با پرداختن به فوتبال پایه زمینه پرورش نخبگان فوتبالی را فراهم آورد.»
وزیر ورزش خصوصی‌سازی، آرامش، ساماندهی باشگاه و تأمین منابع مالی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را مهمترین وظایف اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال دانست و بر این 5 مورد تاکید ویژه‌ای داشت.
شایعات قدیمی در مورد پرسپولیسی بودن یکی از اعضا
از میان اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال احمد سعادتمند، رئیس جدید هیأت مدیره دیروز با برخی حواشی مواجه شد. در گذشته شایعه شده بود که او می‌خواهد مدیرعامل پرسپولیس شود اما رئیس جدید هیأت مدیره استقلال این موضوع را تکذیب کرد. البته سعادتمند در حالی این موضوع را تکذیب کرد که دیروز در فضای مجازی عنوان شد که او پرسپولیسی است و بارها در محافل خصوصی از این تیم حمایت کرده است.
در این شرایط سعادتمند به سایت باشگاه استقلال گفت: «در گذشته شایعه شده بود که من می‌خواهم مدیرعامل پرسپولیس شوم که من این موضوع را تکذیب کردم. بعد از اینکه تیم پرسپولیس به فینال و نیمه نهایی رسید، من در نظرات شخصی خود اعلام کردم که با وجود 50 سال استقلالی بودن، از صعود این تیم به عنوان نماینده ایران خوشحالم و در همان مطلب نیز اعلام کردم که 50 سال است که استقلالی هستم. ما خانوادگی استقلالی هستیم و پدر من نیز رئیس هیأت فوتبال نوشهر بوده و همه ما را به استقلالی بودن می‌شناسند. امروز از حضور در استقلال بسیار خوشحال هستم. زمانی که استقلال به نوشهر می‌آمد، بازیکنان این تیم به منزل ما می‌آمدند. منصورخان پورحیدری نیز به منزل ما می‌آمدند.»
خلیل‌زاده: در حوزه اقتصاد، علاقه‌مندان به باشگاه استقلال زیاد هستند
اسماعیل خلیل‌زاده یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره استقلال، درباره انتصابش به عنوان عضو جدید گفت: «با توجه به اینکه باشگاه استقلال یک باشگاه مردمی است، شخصاً به این باشگاه علاقه‌مند بودم تا بتوانم در خدمت این باشگاه باشم. زمان مدیریت بهرام افشارزاده هم در خدمت باشگاه استقلال بودم. به عنوان یک فعال اقتصادی خدمت‌تان عرض می‌کنم که در حوزه اقتصاد، علاقه‌مندان به باشگاه استقلال زیاد هستند.»
نایب رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان‌ کرد: فکر می‌کنم تیم ما در هیأت مدیره خیلی خوب است. الان هیأت مدیره استقلال در همه شاخه‌ها قدرت دارد و فتحی هم که توانمند هستند و مطمئناً این ترکیب می‌تواند کارگشا باشد. تلاش خواهیم کرد تا آنچه که هواداران را خوشحال می‌کند، انجام دهیم. این را هم بگویم که به غیر از من، همه اعضای هیأت مدیره افرادی کاردان و کاربلد هستند.
فتحی: امیدوارم هیأت مدیره جدید منشأ خیر و برکت باشد
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «اعضای جدید با توجه به سابقه کاری و توانمندی در حوزه‌های ورزشی و اقتصادی قطعاً به پیشرفت و ترقی باشگاه در همه ابعاد و زمینه‌ها کمک و مساعدت خواهند کرد.» امیرحسین فتحی از زحمات و تلاش‌های تمامی اعضای پیشین هیأت مدیره شامل ملکی، قراب، زمانی و افتخاری تقدیر و اعلام کرد که آنها در زمان حضورشان در هیأت مدیره از هیچ کوششی در جهت اعتلای باشگاه دریغ نکردند و من وظیفه خود می‌دانم از زحمات تک تک این عزیزان تشکر کنم.«او در پایان گفت: «امیدوارم شروع به کار هیأت مدیره جدید منشأ خیر و برکت برای باشگاه بزرگ و مردمی استقلال باشد که قطعاً همین طور خواهد بود.»
اظهارات دو عضو قدیمی در مورد اعضای جدید
دیروز حسن زمانی عضو پیشین هیأت مدیره استقلال درباره انتخاب اعضای جدید و کنار رفتنش اظهار داشت: «خودم به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردم که می‌خواهم کناره‌گیری کنم و نمی‌خواهم در هیأت مدیره استقلال باشم. با این وضعیتی که استقلال دارد و عدم حمایت‌ها، اداره باشگاه مقدور نبود. ما از کانال‌های مختلف حمایت نشدیم. کاری با وزیر ورزش ندارم، اما سیستمی که برای استقلال تعریف شده بود، درست نبود.  امیدوارم دوستان جدید در هیأت مدیره استقلال بتوانند مشکلات را حل کنند.» همچنین علی نظری جویباری درخصوص این تغییرات اظهار داشت: «واقعاً از انتخاب این هیأت مدیره شگفت زده شدم. وزارت ورزش هیأت مدیره خوبی را برای استقلال انتخاب کرد. حضور کامران منزوی و میرشاد ماجدی در هیأت مدیره استقلال بهترین اتفاق ممکن بود و من خیلی خوشحال هستم.» او حتی در مورد شایعه پرسپولیسی بودن احمد سعادتمند نیز اظهار نظر کرد و افزود: «من در خصوص استقلالی یا پرسپولیسی بودن ایشان اطلاعی ندارم اما می‌دانم مدیر توانمندی است و می‌تواند به استقلال کمک کند.»
انتخاب هیأت مدیره پرسپولیس؛ بزودی
پس از انتصاب‌های جدید در باشگاه استقلال حالا نوبت به سرخ‌هاست تا از این بلاتکلیفی رها شوند. استقلال در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال اعضای هیأت مدیره خود را شناخت اما وضعیت باشگاه پرسپولیس کماکان مبهم است. البته دیروز پس از انتخاب اعضای هیأت مدیره استقلال عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش درباره پرسپولیس گفت: «انتخاب اعضای هیات مدیره این باشگاه در اولویت وزارت ورزش قرار دارد و سعی داریم از پیشکسوتان این باشگاه هم برای عضویت در هیأت مدیره استفاده کنیم. نام‌هایی زیادی طی روزهای اخیر مطرح شده اما تا اسامی نهایی نشود نمی‌توان آن را مطرح کرد اما اعضای هیأت مدیره این باشگاه هم بزودی معرفی خواهند شد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد