hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تهران| مصائب سرما در پشتکوه

تهران| مصائب سرما در پشتکوه

دهستان «پشتکوه» با ۲۸ روستا در قسمت جنوبی بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه و شمال شرقی این شهرستان واقع‌شده است و بیش از ۵ هزار نفر جمعیت دارد. مردم این دهستان مشکلات متعددی دارند. یکی از اهالی این روستا گفت: گاز نداریم و تهیه نفت نیز بسیار دشوار است، اگر هم بتوانیم نفت پیدا کنیم باید لیتری ۲۰۰ الی ۲۵۰ تومان بابت آن پول بدهیم و ۲۰۰ تومان هم بابت کرایه حمل نفت به روستا بپردازیم. او گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین نیاز مردم این دهستان گاز است. یکی دیگر از اهالی روستا نیز گفت: برای حمل ۵۰۰ لیتر نفت باید ۸۰ الی ۱۰۰ هزار تومان کرایه بدهیم، برای خرید نفت نیز باید ۷۵۰ هزار تومان پول بدهیم تا نهایتا ۲ الی ۲.۵ ماه گرمایش منزل را تأمین کنیم، متأسفانه کسی به فکر ما نیست و نماینده مجلس در زمان رأی‌گیری به مردم روستا وعده داد که اولین کاری که برای روستاییان می‌کند، گاز روستا است، اما بعد از انتخابات خبری نشد.

مشکل گاز مردم پشتکوه چندین بار با نماینده مجلس و فرماندار مطرح شد

عضو دوره سوم و چهارم شورای اسلامی روستا و عضو دوره چهارم شورای بخش مرکزی فیروزکوه در این خصوص گفت: ۳ الی ۴ بار فرماندار، بخشدار و نماینده مردم در مجلس در سال ۹۴ و ۹۵ به این دهستان آمده و وعده دادند که گازرسانی به روستا انجام شود، اما هنوز در عمل اتفاقی نیفتاده است.

قدیر باهو، دلیلی که مسئولین برای عدم گازرسانی مردم این روستا مطرح می‌کنند را صعب‌العبور بودن مسیر دانست و گفت: نقشه‌برداری تنها کاری بوده که تاکنون انجام‌شده است، اما این دهستان واقعا سردسیر است و نیاز جدی به گاز دارد، بسیاری از افراد این روستا فصل سرما در روستا نمی‌مانند، چراکه واقعا زندگی کردن در این سرما مشکل است و برای دریافت نفت نیز، ازآنجایی‌که شرکت تعاونی نداریم، باید کرایه فراوانی برای حمل نفت به روستا بدهیم.

باهو افزود: مشکل دریافت نفت نیز این است که کوپن اعلامی همراه با دیگر شهرستان‌های استان تهران است، درحالی‌که مصرف نفت در این منطقه سردسیر بسیار بالاتر از دیگر مناطق است، در حال حاضر هر خانه‌ای روزی ۵۰ لیتر مصرف نفت سفید دارد ولی کوپن اعلامی همراه با پاکدشت که منطقه‌ای گرمسیر است، بوده و کفاف مردم منطقه را نمی‌دهد.

او گفت: مسئولین از بستن قرارداد با پیمانکار برای گازرسانی می‌گویند، اما در عمل چیزی ندیدیم، اگر این‌طور شود، این روستا نیز مانند «کاوده» و دیگر روستاهای فیروزکوه خالی از سکنه می‌شود.

عملیات گازرسانی در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود

فرماندار فیروزکوه در پاسخ به این سؤال که وضعیت گازرسانی به مردم دهستان پشتکوه به کجا رسیده است، گفت: با توجه به پیگیری‌های متعددی که از شرکت گاز استان تهران و وزارت نیرو داشتیم و پیگیری‌های ویژه نماینده مردم شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت، در آخرین جلسه وی با معاونین و قائم‌مقام وزیر نفت، میزان بودجه لازم برای گازرسانی به روستاهای فاقد گاز شهرستان فیروزکوه نهایی و در طی یک صورت‌جلسه، دستور اقدام صادرشده است.

مهدی یوسفی جمارانی گفت: اما در آخرین مکاتبات و پیگیری‌ها در خصوص گازرسانی به دهستان پشتکوه، انعقاد قرارداد گازرسانی برای روستاهای «کمند»، «سرانزا» و «طرود» انجام‌شده و شرکت گاز در حال دریافت مجوز حفاری از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران است و امیدواریم در دهه فجر کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین زده شود.

او اضافه کرد: در خصوص سایر روستاهای این دهستان هم با توجه به دستور اقدام و هماهنگی‌های اولیه انجام‌شده و شرکت گاز در حال مطالعه این پروژه‌ها است و پیگیر هستیم تا عملیات اجرایی این روستاها نیز به‌زودی آغاز شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد