hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی > تعطیلی مدارس مشهد 9 بهمن97 در نوبت صبح

تعطیلی مدارس مشهد 9 بهمن97 در نوبت صبح

آلودگی هوای کلانشهر مشهد سبب شد در اطلاعیه دیر هنگام ، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کند، به علت افزایش آلودگی هوا در مشهد مدارس نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان در تمام مقاطع تحصیلی روز سه شنبه نهم بهمن ماه در نوبت صبح تعطیل خواهد بود.

آخرین اخبار

وضعیت تعطیلی نوبت عصر مدارس مشهد(اینجا بخوانید)

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد، به علت افزایش آلودگی هوا در کلانشهر مشهد مدارس نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان در تمام مقاطع تحصیلی روز سه شنبه نهم بهمن ماه در نوبت صبح تعطیل خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی این اداره کل، طبق مصوبه کمیته اضطراری آلودگی هوای مشهد، در پی تداوم آلودگی هوا تمام فعالیتهای آموزشی و فوق برنامه اعم از کلاسهای علمی، آموزشی، ورزشی و پرورشی مدارس نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان روز سه شنبه تعطیل است. 
براساس این اطلاعیه تمام مدارس استثنایی و مراکز پیش دبستانی زیرپوشش این اداره کل نیز صبح فردا تعطیل است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون میانگین شاخص کیفیت هوای این کلانشهر 167 ای.کیو.آی است و به دلیل شدت آلودگی با هدف کاهش روند تخلیه آلاینده ها به هوا، مدارس کلیه مقاطع تحصیلی با تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوای استان فردا تعطیل اعلام شده است. 
تورج همتی افزود: پیش بینی می شود تا ظهر فردا آلاینده ها در لایه تنفسی باقی بمانند و در صورت شرایط ناپایدار هوا و وزش باد بعدازظهر فردا حجم آلاینده ها کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه جلسه بعدی کارگروه یاد شده صبح فردا برگزار می شود اظهار داشت: در صورت تداوم آلودگی هوا مدارس نوبت عصر فردا نیز تعطیل اعلام خواهد شد که در این صورت از ادامه فعالیت واحدهای صنعتی تولید کننده ذرات معلق نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.
کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز گذشته نیز در وضعیت هشدار قرار داشت. 
استان خراسان رضوی 1.2 میلیون نفر دانش آموز دارد که 51 درصد آنان در مشهد تحصیل می کنند. 
این استان دارای 12 هزار و 500 مدرسه است که حدود 40 درصد این تعداد در مشهد قرار دارد. 
فیلم اعلام تعطیلی مدارس مشهد در صدا و سیما
طی 10ماه گذشته شهروندان مشهد 34 روز هوای پاک، 231 روز هوای سالم، 38 روز هوای ناسالمبرای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم برای همه گروهها را پشت سر گذاشتند
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در کمتر از 50 ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین 50 تا 100 در وضعیت سالم است
شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای وضعیت هشداربرای افراد حساس و کودکان است و اعداد بین 151 تا 200 ای.کیو.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود
وضعیت هوا با ای.کیو.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد. 
شاخص آلودگی هوا در ایستگاه سنجش سجاد به 379 رسیده است
تعطیلی مدارس مشهد فردا سه شنبه 9 بهمن 97
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد