hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تزریق واکسن کرونا درگیری ریه را کاهش می‌دهد

تزریق واکسن کرونا درگیری ریه را کاهش می‌دهد

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کسانی که دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده و از نوبت دوم، دو هفته گذشته باشد، تقریبا درگیری ریه بسیار کمی دارند.
فرشید عابدی، چهارشنبه شب ۱۳ مرداد افزود: خوشبختانه متوجه شدیم کسانی که دو نوبت واکسن زدند و از نوبت دوم دو هفته گذشته تقریبا درگیری ریه بسیار بسیار کم است و نیاز به آی سی یو هم پیدا نمی‌کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی اظهار کرد: بیماران در آی سی یو عمدتا افرادی هستند که واکسن نزدند یا یک نوبت واکسن بیشتر دریافت نکردند به همین دلیل بسیار تاکید می‌شود که در زمان مشخص شده به مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند و واکسیناسیون خودشان را انجام دهند.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: البته این امکان وجود دارد که بعد از واکسیناسیون فرد مبتلا به بیماری شود.
وی افزود: در نوبت اول تزریق واکسن، تقریبا اثربخشی زیاد نیست، بعد از تزریق نوبت دوم هم امکان ابتلا به کرونا وجود دارد، اما نقش اصلی که واکسن دارد، مانع از درگیری شدید ریه و مراحل بحرانی کرونا می‌شود لذا توصیه اکید است که افراد واکسیناسیون را انجام دهند زیرا ابتلا نیز کاهش پیدا می‌کند.
عابدی اظهار کرد: در موج پنجم اپیدمی کرونا متاسفانه قدرت واگیری ویروس دلتا بسیار زیاد است و تعداد بیماران افزیش پیدا کرده که می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از این گسترش شویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد