hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مستاجران بدون خانه با قیمت‌های نجومی

مستاجران بدون خانه با قیمت‌های نجومی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: علت رکود مسکن ، پایین بودن قدرت خرید مردم است، چون مردم توانایی پرداخت قیمت‌های عجیب و غریب را ندارند.
رسول جهانگیری رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان،  گفت: بازار مسکن درحال رکود تورمی است، یعنی تورم به اندازه‌ای افزایش پیدا کرده که خرید و فروش دچار رکود شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان بیان کرد: ما در سال‌های اخیر ۲۰۰ هزار مسکن ساخته‌ایم که باعث شد تعادل بخش عرضه و تقاضا به هم بخورد.

جهانگیری افزود: علت رکود، پایین بودن قدرت خرید مردم است، چون مردم توانایی پرداخت قیمت‌های عجیب و غریب ندارند.

او گفت: مردم بیشتر مایل به فروش با قیمت بالا هستند و تا وضعیت اقتصادی ثبات پیدا نکند و از ماهیت پول ملی دفاع نکنیم وضعیت به همین شکل است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان گفت: دولت جدید باید به سمت ساخت و ساز مسکن برود تا شکاف بین عرضه و تقاضا کم شود.

جهانگیری ادامه داد: اقتصاد کشور بعد از صنعت نفت و پتروشیمی با صنعت ساخت و ساز مسکن رونق می‌گیرد و دولت باید توجه ویژه‌ای به بخش دولتی و خصوصی، ساخت و ساز مسکن داشته باشد.

او در خصوص شرایط ایجاد شده در بازار مسکن گفت: امروز مستاجران توان پیدا کردن خانه برای رهن و اجاره را ندارند. کاهش ارزش پول ملی موجب شد تا یک شب قیمت خانه‌های میلیونی چند برابر و میلیاردی شود و در این شرایط صاحب منزل، حاضر نیست تا خانه‌اش را به قیمت قبل رهن و اجاره بدهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در پایان گفت: باید تصمیم گیران در سطح کلان، فکری به حال بازار مسکن کنند چرا که اگر بازار مسکن رونق نگیرد و سال آینده قانون مشخصی برای رهن و اجاره‌ها، تدوین نشود وضعیتی بد خواهیم داشت و ممکن است مستاجران به علت گرانی بدون خانه بمانند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد