hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > "سویه دلتای ویروس کرونا" به اندازه آبله مرغان مسری است!

"سویه دلتای ویروس کرونا" به اندازه آبله مرغان مسری است!

بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که سویه دلتای ویروس کرونا مانند آبله مرغان به راحتی گسترش پیدا می‌کند و می‌تواند باعث بروز موارد شدید بیماری شود.

گزارش واشنگتن پست از بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که سویه دلتای ویروس کرونا مانند آبله مرغان به راحتی گسترش پیدا می‌کند و می‌تواند باعث بروز موارد شدید بیماری شود.

انتقال‌پذیری سویه دلتا تقریباً به میزان آبله مرغان بالاست و هر فرد آلوده به ویروس به طور میانگین هشت تا 9 نفر را آلوده می‌کند.

بر اساس این گزارش، واریانت دلتا (گونه جهش یافته کرونا در هند) می‌تواند بیش از سایر گونه‌های کرونا، در مقابل واکسن‌ها مقاومت کند و افرادی که به طور کامل در برابر بیماری واکسینه شده‌اند نیز همچون افراد واکسینه نشده ممکن است ویروس را انتقال دهند؛ با این وجود واکسن‌ها همچنان در زمینه پیشگیری از بیماری شدید، بستری و مرگ ناشی از کرونا بسیار موثر هستند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، دلتا به گونه‌ غالب کرونا در جهان تبدیل شده است که تاکنون در بیش از 132 کشور ثبت شده است.

سخنگوی WHO روز جمعه هشدار داد که ویروس دلتا، نسبت به سایر گونه‌های نگران‌کننده ویروس کرونا 50 درصد سرایت بالاتری دارد!

به گزارش تسنیم، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران با اشاره به اینکه ویروس دلتا همه استان‌های کشور را درنوردیده است، امروز اعلام کرد که  در حال حاضر 29 استان کشور درگیر موج دلتا شده و میزان بستری و ورودی بیمارستان‌های کشور به شدت در حال افزایش و تخت‌های بیمارستانی در حال پرشدن است؛ این در حالی است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 40 درصد سقوط کرده است!

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد