hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲۸ مبتلا به کرونا در فارس جان باختند/اعلام وضعیت اضطراری در استان

۲۸ مبتلا به کرونا در فارس جان باختند/اعلام وضعیت اضطراری در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جان باختند که این آمار بسیار نگران کننده است.
مهرزاد لطفی ظهر شنبه در سیصد و هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در فارس ۲۸ قربانی بر اثر ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست دادند.
وی تاکید کرد: روند افزایشی موارد ابتلاء و فوت ناشی از کروناویروس در فارس به مرحله اضطراری و نگران کننده رسیده است.
او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام ظرفیت‌های موجود در حال ارائه خدمات به بیماران است، اما اگر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به این بیماری جدی نباشند، با فاجعه‌ای بزرگ در استان مواجه می‌شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: جدی گرفتن راهکارهای خود مراقبتی، رعایت اصول بهداشتی و تغییر صحیح شیوه زندگی در بحران کرونا، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ دارد، بنابراین برای حفظ جان خود و عزیزانتان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرید.
دکتر لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا ویروس پرداخت.
او همچنین ظرفیت تخت‌های ویژه و عادی بیمارستان‌های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا ویروس، ظرفیت بیمارستان‌های پشتیبان و آخرین روند اقدامات کارگروه‌های مختلف این ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات لازم در زمینه بهبود خدمات ارائه شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد