hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه شربت بیدمشک

طرز تهیه شربت بیدمشک

شربت بیدمشک یکی از شربت های بسیار خوشمزه و فوری می باشد که می توانید در طعم و مزه های مختلف آن را تهیه کنید می توانید به صورت ساده آن را درست کنید و یا با زعفران و بهار نارنج و گلاب ترکیب کنید و یک نوشیدنی خنک تابستانی و پر خاصیت تهیه کنید.
بیدمشک گیاهی دارویی از درخت بید است و اسانسی که از این گیاه گرفته می شود را بیدمشک می گویند که علاوه بر طعم و عطر فوق العاده آن خواص درمانی زیادی دارد که شما می توانید با تهیه یک شربت خوشمزه و خوش طعم از فواید بی نظیرش بهرمند شوید. بیدمشک به پایین آوردن فشار خون کمک می کند، برای کم خونی بسیار مفید است و برای رفع مشکلات جنسی و تقویت آن نیز بسیار توصیه شده است، بیدمشک در پایین آرودن تب نیز بسیار مفید است.
شربت بیدمشک
مواد لازم برای تهیه شربت بیدمشک خانگی
    شکر ۴ پیمانه
    آب ۱ پیمانه
    عرق بیدمشک ۲ پیمانه
    تخم شربتی ۱ ق غذا خوری
    زعفران دم کرده غلیظ در صورت دلخواه
طرز تهیه شربت بیدمشک و زعفران و تخم شربتی
مرحله اول: مخلوط کردن شکر و آب
برای تهیه این شربت ابتدا شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا شکر کمی حل شود سپس روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا شکر کم کم حل شود و دانه های آن در شربت دیده نشود.
مرحله دوم: خیساندن تخم شربتی
در همین حین که شربت در حال رسیدن به قوام است تخم شربتی را بشورید و داخل کاسه ریخته و مقداری آب گرم اضافه کنید تا تخم شریتی ها پف کنند بهتر است همیشه برای خیس کردن تخم شربتی از آب ولرم استفاده کنید تا زودتر و بهتر پف کنند.
مرحله سوم: افزودن عرق بیدمشک
وقتی شربت قوام گرفت زعفران را اضافه کنید و صبر کنید تا زعفران شربت را خوش رنگ کند وقتی دانه های شکر ذوب شدند مواد شربت را داخل یک قابلمه تمیز ریخته و صبر کنید تا خنک شود سپس عرق بیدمشک را به آن اضافه کنید و هم بزنید و چون شربت غلیظ است کمی شکرک را دارد.
مرحله چهارم: پخت شربت بیدمشک
پس حالا مجددد قابلمه را روی حرارت قرار دهید در حدی که شکر حل شود ولی به جوش نیاد حالا از روی حرارت بردارید و داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید و برای هر بار مصرف توی پارچ ریخته و با تخم شربتی و آب رقیق کنید و خنک بنوشید.
نکات کلیدی در تهیه شربت بیدمشک با زعفران
    یکی از مهم ترین نکته های تهیه این شربت افزودن عرق بیدمشک در آخر است زیرا بوی آن حفظ شود.
    می توانید به دلخواه از رنگ های خوراکی در تهیه این شربت استفاده کنید.
    این شربت نیازی به آبلیمو یا جوهر لیمو ندارد زیرا با عرق بیدمشک رقیق می شود و اصلا شکرک نمی زند.
    افزودن زعفران اختیاری می باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد