hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کهگیلویه و بویراحمد افتتاح نمایشگاه کتاب و مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد افتتاح نمایشگاه کتاب و مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد

هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی در یاسوج مرکز استان افتتاح شد.

 رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با دعوت از عموم مردم برای حضور در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال در 150 غرفه و با حضور 235 ناشر از سراسر کشور برپاشده است.

او با بیان اینکه امسال ۱۱ غرفه برای مطبوعات در نظر گرفته‌شده که یکی از این غرفه‌ها مربوط به خانه مطبوعات است، اظهار کرد: تلاش شد که همه رسانه‌های استان در این مکان حضورداشته باشند.

دهبانی پور تصریح کرد: به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای انتشار فراخوان تا پایان مهلت ثبت‌نام ناشرین، ٥٢٥ ناشر از سراسر کشور ثبت‌نام کردند که درمجموع از بین این تعداد، ١٤٥ ناشر برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند.

دهبانی پور با اشاره به اینکه تاکنون سه انتشاراتی از این استان برای حضور در نمایشگاه کتاب ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: کتاب‌های این نمایشگاه در همه زمینه‌ها ازجمله عمومی، فرهنگی، مذهبی، دینی، سیاسی، تاریخی، علوم پایه، کامپیوتر، فنی، کودک و نوجوان و ... هستند. کتاب‌های این نمایشگاه‌ها برای همه ذائقه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

او ادامه داد: امسال ١٠ غرفه برای رسانه‌های دیجیتال در نظر گرفته‌شده و سال گذشته نیز همین تعداد غرفه در نظر گرفته‌شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به نشست‌هایی که در تهران برگزار شد، تصمیم گرفته شد برای نخستین بار نمایشگاه مطبوعات را در ذیل نمایشگاه کتاب استان داشته باشیم.

دهبانی پور با اشاره به اینکه این کار خواست جامعه مطبوعاتی استان بود، بیان کرد: با توجه به اینکه مطبوعات استان ازلحاظ تنوع و تکثر پیشرفت چشمگیری داشتند، می‌طلبید که یک جشنواره‌ای داشته و خود را در این مکان نشان دهند.

او با بیان اینکه امسال دومین سال برگزاری نمایشگاه دیجیتال است، تأکید کرد: این موضوع به دلیل احساس نیاز مردم به‌ویژه نسل کودک و نوجوان و حتی جوانان به نرم‌افزارهای درسی، آموزشی، بازی‌های رایانه‌ای و سایر سی‌دی‌ها و پویانمایی‌ها در دستور کار قرار گرفت تا آن‌ها بتوانند به‌راحتی و با تخفیف خوب نیازهای خود را انتخاب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ١٠ غرفه برای رسانه‌های دیجیتال در نظر گرفته‌شده و سال گذشته نیز همین تعداد غرفه در نظر گرفته شد.

دهبانی پور از این نمایشگاه به‌عنوان فرصتی برای اهل فرهنگ و دوستداران کتاب نام برد و افزود: کتاب‌های ارائه‌شده در نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی ارائه می‌شود.

او اظهار کرد: این نمایشگاه تا هشتم بهمن صبح‌ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها از ساعت 15 و 30 تا ٢٠ در مصلای امام خمینی (ره) برای بازدید علاقه‌مندان به فرهنگ مکتوب و مطالعه گشوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در این یک هفته شاهد استقبال چشمگیر مردم استان از نمایشگاه کتاب باشند، اضافه کرد: در این نمایشگاه تلاش شده است تا از همه ظرفیت‌ها برای معرفی استان استفاده شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد