hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسینه شدن ۶۱ درصد سالمندان اصفهانی/ واکسیناسیون روزانه ۲۰ هزار نفر

واکسینه شدن ۶۱ درصد سالمندان اصفهانی/ واکسیناسیون روزانه ۲۰ هزار نفر

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تاکنون ۶۱ درصد از سالمندان استان اصفهان در برابر کرونا واکسینه شدند و تاکنون در مجموع ۹.۸ درصد از جمعیت استان اصفهان یک دوز و ۲.۶ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.
رضا فدایی در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در اصفهان، اظهار کرد: تاکنون در مجموع ۴۹۰ هزار نفر در استان دوز اول واکسن کرونا و۱۳۴ هزار نفر نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۵ هزار نفر از کادر اداری و آموزشی معرفی شدند، ادامه داد: احتمالاً واکسیناسیون معلمان در مردادماه آغاز خواهد شد و در حال حاضر واکسیناسیون بیماران خاص و سالمندان هم در حال انجام است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۱ درصد از سالمندان استان اصفهان در برابر کرونا واکسینه شدند و تاکنون در مجموع ۹.۸ درصد از جمعیت استان اصفهان یک دوز و ۲.۶ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه افرادی که گروه سنی آنها اعلام شده می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir درخواست نوبت و با دریافت پیامک برای واکسیناسیون اقدام کنند، افزود: به صورت میانگین روزانه ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسینه می‌شوند و در حال حاضر نیز واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا در استان انجام می‌شود و انتظار می‌رود با ورود واکسن‌های ایرانی به طور انبوه به چرخه واکسیناسیون، این روند سرعت بیشتری بگیرد.

فدایی با اشاره به اینکه واکسن در دسترس از نوع چینی و سینوفارم است، تصریح کرد: امیدوارم با افزایش سهمیه واکسن و افزایش ظرفیت مراکز واکسیناسیون بتوانیم آمار واکسیناسیون را چند برابر کنیم و روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر را واکسینه کنیم و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: اصفهان در شرایط قرمز کرونایی است و این وضعیت نشان دهنده افزایش مراجعات سرپایی و بستری‌ها است و شیب تندی را در خصوص بیماران بستری و مراجعان سرپایی شاهد هستیم، همچنین میزان رعایت‌ها به شدت کاهش دارد و افراد کمتر از ماسک استفاده می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد