hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه ولایت و امامت در مشهد مقدس برگزار شد

مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه ولایت و امامت در مشهد مقدس برگزار شد

مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه ولایت و امامت با حضور مسئولان شهری و کارناوال های شادی برگزار شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان در مراسم افتتاحیه بیان کرد: هر گاه تشکل‌های مردمی و فرهنگی در راس امور قرار گرفتند، جلوه‌های اثرگذاری اش را در کشور شاهد بودیم.

حجت الاسلام آخوندی،  با توجه به همکاری ارگان‌های شهر برای برگزاری مراسم‌های عید غدیر گفت: در جشن‌های عید غدیر علاوه بر قلب‌ها و دلهای مردم، مسئولین و ارگان‌ها نیز بهم نزدیک شده‌اند و با این همبستگی جریان‌های ضدفرهنگی خنثی می‌شود.

دبیر بنیاد غدیر ضمن اذعان به اینکه عاشورا را بزرگ برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: باید بزرگترین عید شیعیان را نیز برگزار کرد و همدل و همگام باشیم و مسئولین نیز در کنار مردم همقدم شوند.

آخوندی با توجه به حضور اعضای شورای ششم در مراسم خواستار این شد که همه جای شهر را حریم امام رضا(ع) بدانند.

وی ادامه داد: مطالبه تشکل‌های غدیری از شورای شهر مطالبه فرهنگی است و می‌خواهیم جلوی بی بندوباری‌هایی که با وضع قوانین در شهر ایجاد می‌شود و مسبب آن شورای شهر است، گرفته شود. 

برگزاری ۴ هزار برنامه غدیری در سطح مشهد

رییس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه ولایت و امامت عنوان کرد: ۴ هزار عنوان برنامه در سطح شهر از عید قربان شروع شده و تا شام عید غدیر ادامه دارد.

منتظری گفت: هزار سرود در ون‌ها با عنوان پاتوق سرود و ۵ تریلی آذین‌بندی شده جهت کارناوال های شادی، خیابان غدیر، نمایشگاه غدیر در کوهپارک، ۱۴ جشن بزرگ شهری با ظرفیت ۱۰ هزار نفر برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ جشن محله ای و جشنواره محله آرایی با کمک های مردمی نیز برگزار می‌شود.

865گوسفند و ۲ شتر قربانی برای محرومین

رئیس هیئات مذهبی مشهد بیان کرد: در شب و روز عید غدیر ۵۴۵ هیئات مذهبی در استان که ۴۳۵ هئیت آن در مشهد هستند مراسم جشن برگزار می کنند.

طباطبایی در خصوص اقدامات مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یک میلیون و ۱۱۰ هزار پرس غذا در ظهر روز غدیر توسط هیئات طبخ می شود و بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱۰ زندانی جرایم غیر عمد آزاد و ۱۱۰ جهیزیه برای زوج‌های جوان تهیه می شود.

در پایان مراسم ۱۱۰ کارناوال شادی تریلی، ون و ماشینی و موتوری به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) حرکت کردند و سپس  به سطح شهر حرکت کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد