hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اختصاص ظرفیت تمام بیمارستان‌های مشهد به کرونا/لغو عمل‌های غیرضروری

اختصاص ظرفیت تمام بیمارستان‌های مشهد به کرونا/لغو عمل‌های غیرضروری

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در وضعیت فعلی در سطح دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد، ظرفیت کلیه بیمارستان‌ها را به کرونا اختصاص داده‌ایم و فعلا عمل‌های الکتیو و غیرضروری مانند عمل‌های زیبایی کنسل شده‌اند. به تمامی درمانگاه‌های تخصصی نیز اعلام شده که فعالیت خود را به مدت یک تا دو هفته کنسل نمایند.
علی اصغر انجیدنی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در اوج پیک پنجم کرونا هستیم و تعداد بیماران در بیمارستان‌های سطح استان به بیش از ۱۳۰۰ بیمار رسیده است و روزانه بیش از ۳۵۰ بیمار جدید نیز بستری می‌شوند. در وضعیت فعلی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ظرفیت کلیه بیمارستان‌ها را به کرونا اختصاص داده‌ایم و فعلا عمل‌های الکتیو و غیرضروری کنسل شده‌اند. به تمامی درمانگاه‌های تخصصی نیز اعلام شده که فعالیت خود را به مدت یک تا دو هفته کنسل نمایند. طبق دستور داده شده تمامی ظرفیت بیمارستان‌ها اعم از خصوصی، خیریه، دولتی، عمومی، غیر دولتی به کرونا اختصاص داده شده است و این موضوع توسط بازرسان ما رصد و کنترل می‌شود. درحال حاضر در تمامی بیمارستان‌هایی که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند بیماران کرونایی بستری‌اند.  
فعالیت ۱۲ بیمارستان به عنوان اورژانس کرونا در مشهد
وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ بیمارستان به عنوان اورژانس کرونا در مناطق مختلف مشهد فعالیت می‌کنند، گفت: در منطقه غرب مشهد اورژانس بیمارستان فارابی و بیمارستان رضوی، در منطقه شمال مشهد اورژانس بیمارستان هاشمی نژاد و بیمارستان امام حسین(ع)، در مناطق مرکزی بیمارستان‌ موسی بن جعفر، بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان قائم، بیمارستان مهر، بیمارستان امدادی شهید کامیاب، بیمارستان ثامن الائمه ناجا و بیمارستان شمس ارتش فعالیت می‌کنند. تمامی بیمارستان‌های مذکور  به عنوان اورژانس عمل می‌کنند که تمامی نقاط شهر را پوشش داده‌اند.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید بر اینکه مردم حتی‌الامکان مستقیما به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، گفت: مردم بایستی دقت کنند که اگر کسی علامت ابتلاء به کرونا داشت و بدحال بود با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند. اورژانس بیمار را به بیمارستان‌ها منتقل می‌کند، مردم حتی‌الامکان مستقیما به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند. اگر بیمار علائم خیلی وخیمی نداشت بهتر است به نزدیکترین مرکز درمانی محل خود مراجعه و خدمات درمانی را دریافت کند.
وی افزود: خوشبختانه باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده مشکلی در خصوص تخت و مسائل پشتیبانی مانند اکسیژن نداریم و تمامی بیمارستان‌ها از نظر اکسیژن و تجهیزات مربوطه در وضعیت خوبی هستند و هرروزه رصد می‌شوند و اگر مشکلی نیز داشته باشند برای رفع آن پیگیری انجام می‌شود.
انجیدنی ضمن تاکید بر اینکه ویروس دلتا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد، گفت: اگر یک نفر در جمعی مبتلا به ویروس دلتا باشد کمتر از یک ساعت تمام آن جمع مبتلا خواهند شد. از مردم عزیز خواهشمندیم که در تجمعات، مراسم‌ها و... حضور نداشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد