hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سد هایقر به بهره‌برداری رسید/ آب شرب شهرهای جنوبی استان فارس تامین می‌شود

سد هایقر به بهره‌برداری رسید/ آب شرب شهرهای جنوبی استان فارس تامین می‌شود

معاون استاندار فارس با اشاره به بهره‌برداری از سد مخزنی هایقر با حجم ۲۲۷ میلیون متر مکعب گفت: کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب‌ها و بهره‌گیری از آن برای شرب، صنعت و کشاورزی در شهرهای جنوبی استان از جمله اهداف این سد است.
محمود رضایی کوچی ظهر امروز در حاشیه مراسم آبرسانی به شهر زرین‌دست با اشاره به اینکه در ادامه پویش هر هفته الف‌–‌ب‌–‌ایران، 5 طرح وزارت نیرو امروز در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: سد مخزنی هایقر با حجم 227 میلیون متر مکعب با طول تاج 235 متر از نوع سد بتنی غلطکی یکی از این پروژه‌هاست. 
وی افزود: کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب‌ها، تنظیم جریان و ذخیره‌سازی آب رودخانه قبل از شور شدن و بهره‌گیری از آن برای شرب، صنعت و کشاورزی و تأمین نیاز آب شرب شهر‌های جنوبی استان فارس و اراضی پایاب از جمله اهداف احداث این سد بزرگ است.
رضایی‌کوچی با اشاره به احداث خط آب‌رسانی به شهرستان زرین دشت از سد رودبال به طول 41 کیلومتر، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، تصفیه و انتقال 860 لیتر بر ثانیه آب از سد رودبال به شهرستان‌های داراب، جنت شهر، حاجی آباد و روستاهای مسیر خط انتقال آب است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار‌ فارس بیان کرد: با بهره‌برداری از فاز یک پروژه میزان 150 لیتر بر ثانیه آب از تصفیه خانه داراب به زرین دشت تامین خواهد شد بنابراین در فاز دوم با افزایش ظرفیت تصفیه خانه 360 لیتر بر ثانیه آب سد رودبال به شهرستان‌های زرین دشت منتقل می‌شود.
وی بیان کرد: این پروژه در مقیاس وسیع‌تری تعریف شده است و در شهر حاجی‌آباد و آبرسانی به شهر دبیران نیز در دستور کار قرار دارد و مراسم افتتاحیه در روستای خسویه است و کل پروژه با اعتبار بالغ بر 120 میلیارد تومان هزینه شده است.
رضایی کوچی تصریح کرد: امیدواریم در کارهای بعدی شاهد آبرسانی به شهر دبیران، قیروکارزین و سایر روستاها هستیم و در زرین دشت کل آب از سد هایقر تامین می‌شود و که فاز نخست آن امروز افتتاح و در فازهای بعدی و سایر شهرها و روستاها از ادامه پروژه بهره‌مند خواهند شد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار‌ فارس در پایان ضمن قدردانی از دست اندکاران این پروژه، گفت: این پروژه در حداقل زمان ممکن به اجرا درآمده و کارفرمای آن شرکت آب منطقه‌ای فارس است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر در این منطقه در حال حاضر شرایط نسبت به قبل مناسب است و مردم این شهرستان امروز از آب باکیفیت بهره‌مند می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد