hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > داستان تکراری صف‌های طولانی مرغ در کرمانشاه/ خروج محموله مرغ از استان ممنوع شد

داستان تکراری صف‌های طولانی مرغ در کرمانشاه/ خروج محموله مرغ از استان ممنوع شد

با افزایش قیمت و نابه‌سامانی در بازار مرغ، باز هم صف‌های طولانی در نقاط مختلف استان تشکیل شده است.
کمبود مرغ در بازار و افزایش قیمت سرسام‌آور آن به دور از چشم مسئولان نظارتی سبب شده این کالای اساسی از سفره بسیاری از خانواده‌های کرمانشاهی حذف شود.
هرچند بازار مرغ در استان همیشه با تلاطم مواجه بوده و به‌طور معمول کمبود جوجه‌ریزی مهمترین دلیل این نابه‌سامانی عنوان شده است اما به نظر می‌رسد هیچ پیش‌بینی یا برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بروز این مشکل از سوی مسئولان وجود ندارد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد کمبود مرغ و افزایش قیمت آن‌ تا قیمت هر کیلو 40 هزار تومان سبب تشکیل صف‌های طولانی برای مرغ‌های تنظیم بازار شده که به ندرت در فروشگاه‌ها یافت می‌شود. 
وضعیت بازار مرغ در استان به‌گونه‌ای است که حاتمی رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرده خروج محموله مرغ از کرمانشاه ممنوع است و با هماهنگی پلیس راهور، نیروی انتظامی و صمت، از خروج مرغ از استان جلوگیری می‌شود.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز درباره مشکلات موجود در زمینه توزیع مرغ اظهار داشت: ادارات جهادکشاورزی و صمت باید به مصوبات جلسات ستاد تنظیم بازار استان توجه کافی داشته باشند و زمانی که مسئولان جهاد کشاورزی در جلسات مربوط به این ستاد قول می‌دهند که در مدت سه روز 200 تن مرغ وارد استان خواهند کرد حتماً باید این قول خود عمل کنند زیرا بعدها مشاهده کردیم که این میزان مرغ وارد استان نشده است.
بازوند با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم عنوان کرد: اگر دستگاه‌ها در تعهدی که می‌دهند قادر به تحقق آن میزان قول خود نیستند در این جلسات اعلام کنند که این میزان از عهده ما خارج است تا ما به تدوین برنامه‌ها و دیگر راهکارها بپردازیم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌ها و رایزینی‌های صورت گرفته برای گرفتن سهمیه مناسب برای دریافت و توزیع مرغ از وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد: ما پیگیری‌های لازم را برای گرفتن حق استان انجام داده‌ایم اما پیگیری‌های‌ بعدی برای حمل و توزیع مرغ به استان صورت نگرفته است بنابراین از جهادکشاورزی استان می‌خواهیم که در این زمینه پیگیری‌ها و تلاش‌های‌ خود را برای گرفتن سهمیه استان افزایش دهد تا در این زمینه مردم راحتر و بهتر به خرید مرغ دسترسی داشته باشند.
وی بر نظارت دقیق از مرغداری تا کشتارگاه‌ها برای توزیع مرغ تأکید کرد و گفت: آنچه که واقعیت دارد نظارت‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط با آنچه که در کف خیابان در توزیع مرغ وجود دارد، ضعیف‌تر است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هر مدیر و مسئولی در این مقطع انتقال دولت کم‌کاری کند در واقع یک خیانت بزرگ در حق مردم انجام داده است اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی باید به تقویت روند نظارتی خود به منظور توزیع به موقع مرغ اقدام کنند.
بازوند بر پاسخگو بودن مدیران و مسئولان در هر زمان شبانه‌روز تأکید کرد و گفت: لازم است مغازه‌هایی که همکاری و هماهنگی خوبی در توزیع مرغ ندارند به‌عنوان متخلف با نصب بنر به مردم معرفی شوند زیرا مردم مشاهده می‌کنند که مغازه‌ای در این زمینه خوب عمل نکرده با مجازات همراه شده و همچنین این موضوع نقش مهمی در توزیع بهتر مرغ نیز خواهد داشت.
بازوند از فرمانداران خواست که کمیته نظارتی خود را به منظور توزیع بهتر مرغ در شهرستان‌ها فعال‌تر کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد