hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > یک مبتلا به کرونا هرساعت در فارس جان می بازد/ مرگ یک شیرخوار

یک مبتلا به کرونا هرساعت در فارس جان می بازد/ مرگ یک شیرخوار

 رئیس علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته به ازای هر ساعت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و متاسفانه در بین فوتی ها یک شیرخوار دو ماهه و یک کودک دو ساله نیز گزارش شده است.
​ مهرزاد لطفی ظهر شنبه در سیصد و شصت و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با ابراز تأسف از جان باختن ۶۶ هم استانی بر اثر کروناویروس طی روزهای پایانی هفته گذشته، اوج گیری موج پنجم کرونا را نگران کننده خواند.
وی افزایش آمار جان باختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در افراد با سنین پایین را یک هشدار جدی برای مردم استان دانست و از مردم خواست تا ضمن جدی تر گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی، از تردد غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند.
او با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته به ازای هر ساعت یک نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان جان باخته است، اعلام کرد: متأسفانه در بین فوتی‌ها یک شیرخوار دو ماهه و یک کودک دو ساله نیز گزارش شده است.
دکتر لطفی بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا را حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و مراکز شلوغ و پُرتردد برشمرد و هشدار داد: افرادی که با افزایش گرمای هوا از ماسک کمتر استفاده کرده و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، موجب افزایش و انتشار بیماری کووید ۱۹ می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، نمودارهای مربوط به جان باختگان کووید ۱۹ در استان و کشور و همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد