hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پیک پنجم حادتر شده است/ به تست منفی PCR اعتماد نکنید

پیک پنجم حادتر شده است/ به تست منفی PCR اعتماد نکنید

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، گفت: پیک پنجم شیوع کرونا در مقایسه با چهار پیک قبلی بسیار حادتر، اما تعداد فوتی های آن کمتر شده است.
​خسرو صادق‌نیت، به دلایل ایجاد پیک پنجم کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: پس از شیوع ویروس دلتا در استان‌های جنوبی و انتقال این ویروس به سایر مناطق کشور و به ویژه استان تهران و شهرهای اطراف آن، وقوع پیک پنجم پیش بینی می‌شد.
وی با بیان اینکه از یکی دو هفته اخیر با پیک شدید این بیماری مواجه هستیم، تاکید کرد: پیک پنجم از نظر شدت با هیچ یک از پیک‌های قبلی قابل مقایسه نیست.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، شدت ابتلای ویروس دلتا در مقایسه با ۴ پیک قبلی را بسیار بالاتر ارزیابی و خاطرنشان کرد: در این پیک، شدت و میزان ابتلاء بسیار شدید بوده و به سرعت بیمار را به بد حالی و بستری می‌رساند.
صادق نیت با اشاره به علائم ویروس دلتا که سریع خودنمایی می‌کند، گفت: اگر علامت داشتید و تست PCR شما هم منفی شد، باز اعتماد نکنید و بدانید کرونا است و حتماً باید مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.
وی با عنوان این مطلب که ابتلاء به ویروس دلتا به شدت خانوادگی شده است، افزود: کمتر افرادی را می‌بینیم که در مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تنها باشند و حتماً یکی یا چند نفر از اعضای خانواده نیز درگیر شده اناند.
صادق نیت گفت: یکی از مهم‌ترین علائم ویروس دلتا در پیک پنجم، ابتلای افراد سنین پایین اعم از کودکان و نوجوانان است. متأسفانه شدت ابتلای بچه‌ها و سنین پایین در این پیک، نسبت به پیک‌های قبلی افزایش زیادی داشته است.
وی ادامه داد: بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، طولانی شدن روند شیوع و خستگی افراد مهم‌ترین دلایل ایجاد پیک جدید بود که انجام برخی اقدامات می‌توانست از وقوع آن پیشگیری کند
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد