hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت دوسوم فارس قرمز است/تجمع بیش از مسافرت در ابتلا به کرونا تاثیردارد

وضعیت دوسوم فارس قرمز است/تجمع بیش از مسافرت در ابتلا به کرونا تاثیردارد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که حدود دو سوم از شهرستان‌های فارس با وضعیت قرمز کرونایی مواجه‌اند و شاهد افزایش قابل توجه تعداد تست‌های مثبت، نسبت به ماه گذشته در این استان هستیم.
عبدالرضا قاسم‌پور در ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس خاطرنشان کرد: از میان ۳۶ شهرستان استان فارس ۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، قاسمپور با بیان اینکه تاکنون در استان فارس ۵۸۴ هزار دوز واکسن تزریق شده است، گفت: طی روزهای اخیر 38 درصد از کل تست‌های کرونا در فارس، 40 درصد تست‌ها در شیراز و 50 درصد تست‌ها در شهرستان فسا، مثبت بوده است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها و سختگیری‌ها همچنان ادامه دارد و حفظ سلامت مردم خط قرمز ستاد استانی مقابله با کرونا است، گفت: هفت گروه صنفی شامل رستوران‌ها، تالارها، کافی شاب‌ها، قهوه‌خانه‌ها، نمایشگاه‌ها، سالن‌های سینما، استخر، شهربازی و باغ وحش اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده فعالیت با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.
قاسم‌پور با اشاره به آمار تجمعی بازرسی و نظارت در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تا ۳۰ تیرماه، خاطرنشان کرد: در حوزه اصناف تاکنون ۸۶۰ هزار و ۷۴۵ بازدید انجام و منجر به ۳۲ هزار و ۱۸۷ اخطار و ۹ هزار و ۹۱۳ مورد پلمب شده است.
او با اشاره به محدودیت و منع تردد خودروها نیز گفت: در همین بازه زمانی به رانندگان خودروهای شخصی متخلف ۳۱۵ هزار و ۸۴ مورد تذکر لسانی داده شده است و ۱۵۵ هزار و ۳۵۳ خودرو نیز به مبدا برگشت داده شده‌اند.
جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونای استان فارس گفت: جریمه‌های ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی و همچنین جریمه یک میلیون تومانی همچنان برقرار است و از در تیرماه امسال ۵۴۴ هزار و ۴۱۴ خودرو در همین قالب اعمال قانون شده است.
قاسم‌پور با بیان اینکه در حوزه ادارات و سازمان‌ها نیز نظارت‌ها با جدیت اعمال می‌شود، گفت: تاکنون ۸۱۵ مورد بازدید انجام و منجر به ۱۸۸ مورد تذکر کتبی و معرفی ۷ مدیر به هیئت تخلفات اداری شده است.
او با بیان اینکه اکنون شاهد سفرهای زیادی به استان فارس نیستیم، گفت: بسیاری از خودروهای با پلاک غیربومی که در شیراز مشاهده می‌شوند، بیماران غیرکرونایی هستند که برای انجام یا پیگیری امور درمانی به این شهر سفر کرده‌اند و به حکم اخلاق باید به آنها کمک کرد نه اینکه مانع شد.
جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس خاطرنشان کرد: برخی از افراد برگ تردد ضروری دارند یا اینکه پلاک غیربومی است، اما اینجا ساکن هستند.
قاسم‌پور با بیان اینکه مشکل اصلی در تجمعات است نه مسافرت‌ها گفت: کرونا طولانی شده مردم بسیاری از مراسمات خود را هر چند با جمعیت کمتر برگزار می‌کنند، اما برخی از نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود که باید در این زمینه نیز بیشتر اطلاع‌رسانی شود.
معاون استانداری فارس در خصوص برگزاری مراسم ایام محرم نیز گفت: برخی از موارد اختیار با استان نیست مثلا برای محرم و اعیاد غدیر و قربان بنا شد مشابه سال گذشته انجام دهند و استان‌ها در این زمینه اختیاری ندارند، تصمیم ستاد ملی کرونا است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد