hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۰ پایگاه واکسیناسیون در استان قزوین فعال شد

۱۰ پایگاه واکسیناسیون در استان قزوین فعال شد

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان قزوین گفت: ۱۰ پایگاه واکسیناسیون شامل ۳ مرکز تجمیعی در شهر قزوین در کل استان فعال شده است.

منوچهر حبیبی در جلسه کمیته واکسیناسیون قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونای استان که در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: 10 پایگاه واکسیناسیون شامل 3 مرکز تجمیعی در شهر قزوین در کل استان فعال شده است.

وی از راه‌اندازی چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در جنوب شهر قزوین خبر داد و گفت: این مرکز به زودی توسط سازمان جمعیت هلال‌احمر و با نظارت مستقیم دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در محله راه‌آهن تأسیس خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: در ضمن 3 مرکز یا پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دیگر در شهر قزوین وجود دارد که مرکز تجمیعی واقع در نمایشگاه بین‌المللی شمال شهر قزوین با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی، پایگاه واکسیناسیون غرب شهر در دانشگاه فرهنگیان با مسئولیت سپاه صاحب‌الأمر(عج) و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شرق قزوین در بیمارستان 533 و به مسئولیت ارتش اداره می‌شوند.

لزوم ثبت نام سریع هم‌استانی‌ها در سامانه واکسیناسیون

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با تأکید بر لزوم ثبت نام هر چه سریع‌تر هم‌استانی‌های واجد شرایط دریافت واکسن در سامانه مربوطه گفت: واکسن کرونا فقط در صورت ثبت نام در این سامانه به واجدان شرایط اختصاص خواهد یافت و نوبت‌دهی و اطلاع‌رسانی تزریق آن بر اساس ثبت نام می‌شود.

حبیبی افزود: از شهروندان قزوینی تقاضا داریم که فقط در صورت دریافت پیامک و با اطلاع‌رسانی قبلی به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند تا از ایجاد تجمع و ازدحام در محل واکسیناسیون جلوگیری شود که البته در حال حاضر روند واکسیناسیون شتاب گرفته و منظم است.

وی ادامه داد: در صورت ثبت نام در سامانه و تزریق واکسن گروه سنی 60 سال به بالا گروه‌های سنی پایین‌تر هم امکان ثبت نام را به شکل سریع‌تری پیدا خواهند کرد.

88هزار نفر از بالای 60 ساله‌ها واکسینه شدند

دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم در این جلسه به ایجاد 7 پایگاه واکسیناسیون در 5 شهرستان دیگر قزوین اشاره کرد و گفت: 2 پایگاه واکسیناسیون در شهرستان البرز (الوند و محمدیه)، 2 پایگاه در شهرستان آوج (آبگرم و آوج) و همچنین 3 پایگاه دیگر در 3 شهرستان آبیک، بویین‌زهرا و تاکستان ایجاد شده است.

علی فخار سلیمانی از تزریق دوز اول واکسن به 88 هزار و 846 نفر از جمعیت بالای 60 سال استان خبر داد و افزود: همچنین در قالب واکسیناسیون 12 درصد بالای 28 ساله‌ها هم در قالب گروه‌هایی مانند کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و سایر گروه‌های اولویت‌دار واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به استفاده از 5 نوع واکسن در واکسیناسیون صورت‌گرفته ادامه داد: 71 درصد واکسیناسیون انجام‌شده در استان قزوین با استفاده از واکسن چینی سینوفارم بوده است و بعد از این واکسن هم آسترازنکا با 18.6 درصد و اسپوتنیک با 7 درصد در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. در ضمن 2.2 درصد واکسیناسیون را هم با واکسن کوو ایران برکت انجام دادیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد