hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تولید تخم‌مرغ دیگر برای مرغدار صرفه اقتصادی ندارد

تولید تخم‌مرغ دیگر برای مرغدار صرفه اقتصادی ندارد

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: از ابتداء سال جاری قیمت نهاده‌ها از جمله سویا و ذرت ۲۵ درصد و خدمات مربوط به تولید بسیار افزایش پیدا کرده است؛ با این شرایط تولید تخم‌مرغ دیگر برای مرغدار صرفه اقتصادی ندارد و به دلیل شرایط موجود جوجه‌ریزی در استان در سه ماهه ابتداء سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش یافته است.
سیدحسین موسوی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت تولید تخم‌مرغ در استان، اظهار کرد: بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان تخم‌مرغ در استان این است که هزینه‌های تمام شده تولید ما با قیمت مصوبی که دولت تعیین کرده است همخوانی ندارد. امروز قیمت تمام شده تخم‌مرغ برای مرغدار بیش از ۱۸ هزار تومان است و دولت آخرین قیمتی که برای تخم‌مرغ مصوب کرده است در دی ماه سال گذشته ۱۴ هزارتومان بوده است. البته همان زمان نیز قیمت تخم مرغ ۱۶ هزارتومان بود. با این شرایط تولید تخم‌مرغ دیگر برای مرغدار صرفه اقتصادی ندارد.
وی افزود: در همان زمان هشدار دادیم که نتیجه این تعیین قیمت، بی‌رغبتی مرغدار به تولید تخم مرغ خواهد شد؛ زیرا مرغدار مجبور به تولید تخم‌مرغ نیست و فقط باید قوانین و دستورالعمل‌ها را رعایت کند. زمانی که قیمتی مشخص می‌شود که با هزینه‌های تولید همخوانی ندارد در نتیجه چند ماه بعد تخم مرغی تولید نخواهد شد.
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی با اشاره با افزایش هزینه‌های تولید تخم‌مرغ بیان کرد: از ابتداء سال جاری قیمت نهاده‌ها از جمله سویا و ذرت ۲۵ درصد و خدمات مربوط به تولید از جمله هزینه‌های کارگری، هزینه‌های حمل‌و نقل، داروها و واکسن‌هایی را که استفاده می‌کنیم بسیار افزایش پیدا کرده است.
موسوی‌نژاد با بیان اینکه «هیچگونه حمایتی از تولید کننده صورت نمی‌گیرد»، عنوان کرد: به دلیل شرایط موجود جوجه‌ریزی در استان در سه ماهه ابتداء سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش یافته است. در نتیجه این مساله باعث کاهش جمعیت مرغ تخم‌گذار و در نهایت کاهش تولید تخم‌مرغ خواهد شد.
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی در رابطه با حل مشکلات تولیدکنندگان در این زمینه خاطرنشان کرد: فوری‌ترین راه برای حل این مشکل این است که در قیمت تخم‌مرغ بازنگری شود تا مرغدار دلگرم شود که متضرر نخواهد شد. راه دوم این است که برای تصویب قیمت در خصوص تخم مرغ، کارگروه فنی و کارشناسی تشکیل شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد