hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش قیمت نان در اصفهان اجرایی می‌شود

افزایش قیمت نان در اصفهان اجرایی می‌شود

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت:مصوبه افزایش قیمت نان با ابلاغ سازمان صنعت ، معدن و تجارت در استان اصفهان اجرایی می‌شود.
 سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: قیمت نان با توجه به نوع آن، حدود ۲۰ تا ۲۸ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: اصلاح قیمت و افزایش قیمت نان باید در فروردین ماه امسال انجام می‌گرفت، اما بنا به دلایلی به زمان دیگری موکول شد.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: نانوایان تولید کننده در جامعه محسوب می‌شوند و همانطور که منافع مصرف کنندگان را در نظر می‌گیریم باید منافع تولید کننده و سود منطقی را هم برای آن‌ها در نظر بگیریم.

او با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها، رهن و اجاره و خمیرمایه نانوایان، اضافه کرد: کمیته‌های تخصصی در این زمینه تشکیل شد و پیشنهاد‌هایی را در مورد اصلاح و افزایش قیمت نان ارائه دادند، اما نظر اتحادیه نانوایان خیلی بالاتر بود و در نهایت مقرر شد که بر اساس ارزیابی کارشناسان قیمت نان در حد معقولی اصلاح شود که از ضرر نانوایان و مصرف کنندگان جلوگیری شود.

به گفته او میزان و درصد افزایش قیمت‌ها توسط سازمان صمت به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود و فرمانداری‌ها هم در هر منطقه‌ای باید به نانوایان ابلاغ کنند که در صورت انجام مطلوب این امور، اصلاح قیمت‌ها از امروز باید اجرایی شود.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: نان تولیدی با استفاده از آرد یارانه‌ای، به هیچ وجه نباید کنجد زده شود و از این طریق با قیمت بالاتری به فروش برسد و در صورت انجام این کار تخلف محسوب می‌شود و سازمان‌های بازرسی صمت و اصناف و تعزیرات با اینگونه تخلفات برخورد قانونی خواهند کرد.

او افزود: تنها نانی که با نرخ مصوب به‌صورت کنجدی بفروش می‌رسد، سنگک است.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تعدادی از نانوایان سنگک پز در شهرستان اصفهان آزادپز کامل هستند و مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت نان آنهاست و باید نانوایی‌های سنگک در این شهرستان هم بطور کامل آزادپز شود و از شمول نرخ گذاری خارج شوند.

اوادامه داد: نانوایی سنگک آزادپز به‌جز شهرستان اصفهان در دیگر شهرستان‌های این استان وجود ندارد و همه آن‌ها یارانه‌ای هستند.

قاضی عسگر ابراز امیدواری کرد که با اصلاح قیمت نان، کیفیت آن هم بهتر شود.

او بیان کرد: در حال حاضر کیفیت نان نسبت به گذشته خیلی بهبود پیدا کرده و دور ریز آن هم بسیار کم شده است و امکان تهیه نان با کیفیت در استان اصفهان وجود دارد.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه نانوایان آزاد پز کامل هم باید از آرد کامل یا سبوس‌دار استفاده کنند افزود: استفاده از آرد سبوس‌دار برای حفظ سلامتی مردم از مزیت‌های بالایی برخوردار است و بر اساس تحقیقاتی که انجام شده دوز انسولین بیماران دیابتی پس از مصرف نان سبوس‌دار، نصف می‌شود همچنین  مشکل بیمارانی که دچار رفلاکس هستند با استفاده از این نوع نان برطرف شده است.

حدود پنج هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی در استان اصفهان فعالیت دارد که حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد از آن‌ها در کلانشهر اصفهان مستقر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد