hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آیا زیرساخت‌های مرز مهران برای اربعین فراهم می‌شود؟

آیا زیرساخت‌های مرز مهران برای اربعین فراهم می‌شود؟

با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و افزایش ترددها از مرز بین‌المللی مهران ضروری است ،مسئولان مربوط اقدامات لازم جهت توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان مهران را تسریع بخشند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ هرساله با فرارسیدن اربعین حسینی شاهد تردد میلیون‌ها زائر از مرز بین‌المللی مهران هستیم که بالا بودن امنیت مرز بین‌المللی مهران سبب شده سالانه بیشترین آمار تردد زوار از این مرز انجام گیرد اما بااین‌وجود ضعف زیرساخت‌ها در بعضی برخی حوزه‌ها به‌ویژه حوزه راه‌سازی، مشکلات بسیاری را برای زائران حسینی در پی داشته ‌است.
هرچند طی سال‌های گذشته اقداماتی جهت توسعه زیرساخت‌ها انجام‌شده است، اما روند اجرای این اقدامات آن‌گونه که باید رضایت‌بخش نیست.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس: 60 هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد20هزار پروژه ناتمام در کشور نتیجه هزینه‌گرایی به جای برنامه محوری در بودجه است213 پروژه ناتمام نوسازی مدارس در استان خراسان جنوبی وجود داردبهسازی مسیر ایلام- مهران در قالب چند پروژه
مجید کاکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام با اشاره به بهسازی محور ایلام -مهران اظهار داشت: اقدامات مطلوبی جهت بهسازی این مسیر در قالب چند پروژه در حال انجام است.
فرماندار شهرستان مهران با اشاره به این‌که بهسازی محور ایلام_ صالح‌آباد، صالح‌آباد _مهران، شش خط نبودن پل زائر تا پارکینگ برکت، تکمیل سه‌راهی مار بره، تقاطع غیره مسطح آذر، تقاطع غیر هم‌سطح امامزاده سید حسن (ع) ازجمله پروژه‌هایی است که هم‌اکنون در مسیر ایلام _مهران در حال انجام است، افزود: روند اجرای این پروژه‌ها مطلوب است و برخی از این پروژه‌ها تا اربعین سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بابیان این‌که هم‌اکنون در حال جمع‌بندی نیازهای اربعین هستیم، افزود: در خصوص پروژه‌های زیرساختی در دست ‌اقدام در مهران مشکلاتی وجود دارد که باید تلاش شود تا قبل از اربعین برطرف شوند.
 کاکی در ادامه اظهار داشت: وضعیت نامطلوب شهرستان مهران درزمینهٔ کرونا، مشکلاتی را درزمینهٔ بررسی و حل مشکلات این شهرستان ایجاد کرده است.
لزوم استقرار بالگرد در مهران
معاون عمرانی استاندار ایلام نیز دراین‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: هرساله در ایام منتهی به اربعین شاهد افزایش ترافیک در مسیر ایلام _مهران هستیم و ضروری است جایگاهی برای حضور بالگرد در شهرستان مهران در نظر گرفته شود تا در شرایط اضطراری مورداستفاده قرار گیرد.
احمد کرمی ادامه داد: با توجه به حضور بالای زائران حسینی در ایام اربعین در شهرستان مهران، باید زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های مربوط توسعه یابد تا شاهد بروز مشکل برای زائران نباشیم.
کرمی در ادامه گفت: برای توسعه زیرساخت‌های اربعین در شهرستان مهران از ظرفیت بنیاد علوی، مستضعفان، برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استفاده می‌شود.
تردد 65 درصد زوار حسینی از مرز مهران
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز با اشاره به این‌که استان ایلام به‌عنوان دروازه عتبات عالیات در کشور شناخته‌شده است افزود: مرز مهران یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است و بیش از 65 درصد از زوار در ایام منتهی به اربعین حسینی از این مرز بین‌المللی تردد می‌کنند.
الیاس فتاحی در پایان بابیان اینکه باید زیرساخت‌ها متناسب با حضور زوار در شهرستان فراهم شود، تصریح کرد: تلاش‌ها برای تکمیل زیرساخت‌های استان و به‌ویژه مرز مهران در حال انجام است.
باوجوداینکه استان ایلام سال‌هاست در ایام منتهی به اربعین میزبان میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی است اما متأسفانه کماکان این استان و به‌ویژه شهرستان مهران با مشکلات و کاستی‌هایی در حوزه راه‌های مواصلاتی، اسکان، خدمات‌رسانی و.‌‌... مواجه است و ضروری است مسئولان ارشد با جذب اعتبارات ملی جهت رفع مشکلات تلاش کنند.
امتیاز: (از رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد