hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پیک پنجم کرونا لحظه به لحظه سخت تر می شود

پیک پنجم کرونا لحظه به لحظه سخت تر می شود

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی، نسبت به تبعات پیک پنجم کرونا در کشور هشدار داد.
سید علی دهقان منشادی معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی با بیان اینکه تبعات پیک پنجم لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود، افزود: مراجعات سرپایی به طرز عجیبی افزایش‌یافته و در روزهای اخیر رکورد آمار بستری طی هفده ماه گذشته را داشتیم.
وی ادامه داد: این وضع در اغلب بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران مشاهده می‌شود. به علاوه هجوم بیماران غیر کووید ۱۹ در این موج ما را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.
دهقان منشادی با اشاره به تعطیلی ۶ روزه تهران، افزود: به نظر می‌رسد شیب کماکان صعودی است و ما هنوز به قله پیک نرسیدیم. این تعطیلی ممکن است کمی در کاهش شتاب موج و رفع خستگی کادر درمان کمک کند.
وی با اشاره به افزایش فضاهای فیزیکی خدمت‌دهی به بیماران سرپایی و بستری کووید ۱۹، گفت: اجرای شیوه نامه درمان بحران در قالب بستری موقت به کاهش میزان بستری در این موج بسیار کمک کرد ولی با این‌حال کافی نیست.
معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی، افزود: وضع موجود خیلی خوب نیست، چاره‌ای نداریم جز اینکه اعمال جراحی الکتیو غیرضروری را به سرعت متوقف و از ظرفیت نیروهای اتاق عمل در بخش‌های کووید ۱۹ استفاده کنیم. از طرفی به همکاری گروه‌های پزشکی و پرستاری برای گسترش کلینیک رمدسیویر نیاز داریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد