hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > "نوبتِ دوم" واکسن کرونا عوارض دارد؟

"نوبتِ دوم" واکسن کرونا عوارض دارد؟

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا مانند هر نوع واکسن دیگری با عوارض خفیف تا متوسطی همراه است، گفت: در نوبت دوم تزریق این واکسن میزان بروز عوارض نسبت به نوبت اول، به شدت کاهش می یابد.
 فیض الله منصوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تزریق هر نوع واکسنی با عوارض همراه است، گفت: واکسن کرونا همه به همین صورت است و تزریق آن می تواند عوارضی در افراد ایجاد کند.
وی افزود: عمده این عوارض بصورت خفیف تا متوسط است و مواردی مانند تب، لرز و کوفتگی بدن را شامل می شود که پس از یک یا دو روز بصورت کامل از بین می رود.
منصوری با بیان اینکه عمدتا عوارض واکسن کرونا در نوبت اول تزریق خود را نشان می دهد، گفت: در نوبت اول به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن در برابر واکسن واکنش نشان داده و اقدام به تولید پادتن می کند، ممکن است شاهد بروز عوارض خفیف تا متوسطی مانند حالت سرماخوردگی باشیم.
وی افزود: در نوبت دوم شدت عوارض بسیار کمتر است و عملا در نوبت دوم عوارض چندانی مشاهده نمی شود.
این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: کسانی که در نوبت اول دچار عوارض خفیف تا متوسط شده اند می توانند با خیال راحت برای تزریق نوبت دوم واکسن اقدام کنند.
منصوری گفت: در این بین افرادی که در نوبت اول تزریق عوارض شدید را تجربه کرده اند حتما باید پیش از تزریق نوبت دوم واکسن، پزشک معالج خود را در جریان قرار دهند.
وی افزود: این افراد هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون باید پزشک مرکز را نسبت به تجربه ای که در نوبت اول تزریق واکسن داشته اند در جریان بگذارند و تصمیم گیری درخصوص تزریق نوبت دوم را به پزشک بسپارند.
این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون عوارض واکسن کرونا در حد خفیف تا متوسط بوده و هنوز با مورد شدیدی از عوارض این واکسن برخورد نکرده ایم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد