hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > ۴ شهر آذربایجان غربی قرمز شد/افزایش روزانه بیماران کرونایی

۴ شهر آذربایجان غربی قرمز شد/افزایش روزانه بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: با توجه به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور شهرستانهای ارومیه، شاهین دژ، ماکو، چایپاره در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.
جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیش از این و در موج پنجم کرونا، شهرستان خوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، اظهار کرد: شهرستان‌های ارومیه، شاهین دژ، ماکو، چایپاره به جمع خوی و شهرهای قرمز کرونایی کشور پیوستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به غیر ۵ شهرستان قرمز و پلدشت وسردشت که در وضعیت زرد قرار دارند بقیه شهرستان‌های آذربایجان غربی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۳ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۳۱ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با بیان ین که بستری‌شدگان به سندرم حاد تنفسی در ادامه روند افزایشی به ۷۶۵ نفر رسید گفت: این میزان ۹۵ نفر بیشتر از روز مشابه هفته افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربیگذشته است.

آقازاده با بیان اینکه از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ نفر معادل ۵۲ درصد آمار استانی مربوط به ارومیه بوده است، افزود: هم اکنون ۱۴۳ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند و از این تعداد ۲۲ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به فوت چهار نفر در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌ها در آذربایجان غربی به چهار هزار و ۸۴۹ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۴ هزار و ۲۰ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۴ هزار و ۲۰ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۲۹۶ هزار و ۴۱۸ دُز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۶۰ سال برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد