hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > این ویروس می‌تواند سیستم ایمنی بدن را دور بزند

این ویروس می‌تواند سیستم ایمنی بدن را دور بزند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سرعت ابتلای بیشتر، مقاومت بالاتر، فرار از سیستم ایمنی و ابتلای بیشتر جوانان، از شاخصه‌های مهم ویروس کرونای جهش یافته موسوم به کرونای هندی است.
به گزارش ایسنا، به نقل از علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: کرونای هندی    SARS-CoV-۲ حاوی ۱۱ جهش است که همزمانی دو جهش ژنتیکی از بین آنها مخصوص این واریانت است و سبب تغییر پروتئین S ساختار ژنومی ویروس شده و این موضوع موجب شده تا ویروس به احتمال فراوان بتواند سیستم ایمنی بدن را دور بزند.
وی افزود: یکی از دو جهش به نام  L۴۵۲R  پیشتر در سویه کالیفرنیایی دیده شده و عامل افزایش سرعت انتقال بیماری است و جهش دوم به نام  E۴۸۴Q  مشابه جهش  E۴۸۴K  در سویه آفریقای جنوبی و برزیل است. جهشی که مشابه سویه آفریقای جنوبی و برزیل است نقش مهم‌تری در رفتار ضد ایمنی ویروس دارد.
وی تاکید کرد: اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، نشان می‌دهد که این بیماری علاوه بر سرعت انتقال بالاتر به احتمال زیاد قدرت کشندگی بیشتری هم دارد.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: سویه هندی ویروس کرونا شامل ۲ موتاسیون همزمان است که یک جهش سبب سرعت انتشار ویروس شده و موتاسیون دوم موجب مقاومت بیشتر و فرار از سیستم ایمنی بدن شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با تاکید بر اینکه این سویه کرونا هم سرعت انتقال بیشتری از سویه انگلیسی دارد و هم خطر و عوارض بیشتری به دنبال خواهد داشت، گفت: تجربه کوتاه این سویه نشان می‌دهد که جوانان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند و مرگ و میر در آنان هم احتمالا افزایش خواهد یافت؛ سویه‌های قبلی بیشتر افراد بالای ۶۵ سال را درگیر می‌کرد و سبب بستری آنها می‌شد.
وی گفت: علایمی که در سوش هندی شایع‌تر هستند علایم گوارشی، تهوع و استفراغ، تب بالا، راش (ضایعه) پوستی، قرمزی چشم و خستگی مفرط هستند.
دکتر جمالیان در پایان از مردم خواست تا همچنان پروتکل های بهداشتی را با جدیت روزهای نخست شیوع این بیماری رعایت کنند و از تداوم این شرایط خسته نشوند، هر چند سخت است، اما در حال حاضر چاره ای جز این نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد