hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > بهسازی اتوبوس‌های شهری مطالبات عمومی مردم ارومیه؛ هیچ اتوبوسی نوسازی نشد

بهسازی اتوبوس‌های شهری مطالبات عمومی مردم ارومیه؛ هیچ اتوبوسی نوسازی نشد

نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های شهری یکی از مطالبات عمومی مردم طی سال‌های گذشته بوده اما مسئولان ذیربط فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی را منکر و از نوسازی آنها سرباز زده و اذعان کردند که هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
در حالی که برخی کلانشهر و مراکز استان‌های کشور به سمت حمل و نقل جدید از جمله قطار شهری، اتوبوس‌های ویژه و خط سریع و حتی اتوبوس برقی می‌روند اما متاسفانه ارومیه سال‌های سال است که ناوگان حمل و نقل عمومی مناسبی ندارد.
این در حالی است که حمل و نقل عمومی ستون فقرات هر شهر است که متاسفانه وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی سطح شهری ارومیه در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد و وقت آن رسیده است که مدیریت شهری عقب‌ماندگی در بخش حمل و نقل عمومی را به صورت دقیق بررسی و رفع کنند تا شهروندان با مشکلات کمتری مواجه شوند.
با توجه به اینکه با مشکلات به وجود آمده در معیشت و اقتصاد مردم، استفاده از ناوگان عمومی به اوج خود رسیده است بنابراین فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی، نارضایتی شهروندان را به همراه داشته و رسیدگی مسئولان مربوطه را در اسرع وقت می‌طلبد.
نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های شهری یکی از مطالبات عمومی مردم طی سال‌های گذشته بوده اما مسئولان ذیربط فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی را منکر و از نوسازی آنها سرباز زده و اذعان کردند که هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اما گلایه‌های شهروندان نسبت به مسائل پیش آمده گفته‌های مسئولان را تکذیب می‌کند.
 مردم انتظار ارائه خدمات بهتری از سوی شهرداری به شهروندان را دارند
شهروندی که به دلیل شاغل بودن مجبور است روزانه سه مسیر را تا رسیدن به محل کار و بالعکس را، با اتوبوس شهری طی کند در خصوص فرسوده بودن ناوگان عمومی بیان کرد: علاوه بر فرسوده بودن و وضعیت نامطلوب اتوبوس‌های شهری، رانندگان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجهی ندارند.
وی تصریح کرد: ایستگاه‌های انتظار مسافران در سطح شهر از دیگر مشکلاتی است که وضعیت آنها بسیار نامطلوب و نامناسب است.
مجتبی سامانی دیگر شهروندی است که از عدم استفاده رانندگان شهری از سیستم سرمایشی گلایه کرده و گفت: مسئولان شهری و استانی هر یک بر توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده مردم از ناوگان اتوبوسرانی تاکید ویژه دارند اما متاسفانه از ارائه خدمات بهتر به شهروندان جزو شعارهای آنها شده است.
سامانی عنوان کرد: وضعیت نامناسب صندلی‌ها، نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی، خرابی دستگاه‌های الکترونیک و فرسوده بودن اتوبوس‌ها از جمله مطالباتی هستند که مردم از مسئولان انتظار دارند در راستای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهند.
این شهروند با بیان اینکه برخی اتوبوس‌ها به علت خرابی و نقص فنی در نیمه راه متوقف می‌شود و مسافران در هوای گرم یا سرد برای مدت طولانی معطل می‌شوند، بیان کرد: سرعت اتوبوس‌ در سطح شهر در طی مسیر یکسان نیست و همواره افزایش یا کاهش چشمگیر دارد.
وی بیان کرد: سبقت گرفتن رانندگان اتوبوس‌های شهری از یکدیگر برای سوار کردن مسافر زیاد، از دیگر مشکلاتی است که مسافران را دچار دلهره و استرس می‌کند.
سامانی تصریح کرد: با افزایش قیمت‌ها مردم انتظار دارند خدمات بهتری نیز به شهروندان ارائه شود.
سال گذشته  ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه  بازسازی نشد
رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه اظهار داشت: با توجه به میزان جمیعت شهر ارومیه تعداد اتوبوس‌های شهری جوابگوی مسافران بوده اما دغدغه این است که باید که به سمت بازسازی ناوگان با کمک دولت حرکت کرد.
به گفته وی، میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی شهر ارومیه 13 سال است و  در تلاش هستیم این ناوگان را  به کمک دولت بازسازی و آن را به شرایط مطلوب برسانیم.
ناصر سعیدآبادی عنوان کرد: امسال بازسازی اتوبوس‌های شهری صورت می‌گیرد و این بازسازی از طریق شرکت‌های طرف قرارداد بازسازی و نوسازی ناوگان با اولویت بخش خصوصی در سال 1400 آغاز می شود.
وی گفت: در حال حاضر 343  دستگاه اتوبوس در سطح شهر ارومیه در حال فعالیت بوده که از این تعداد 293 اتوبوس متعلق  به بخش خصوصی و مابقی ملکی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد