hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > عوارض عجیب زیاده روی در مصرف سیب

عوارض عجیب زیاده روی در مصرف سیب

زیاده روی در مصرف سیب می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی و به مخاطره افتادن سلامت بدن شود.
بسیاری از ما این جمله معروف متخصصان را شنیده ایم که تاکید دارند روزانه برای حفظ سلامتی یک سیب بخورید. سیب دارای خواص بی شمار و سرشار از فیبر است که به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.
همچنین سیب دارای ویتامین C و پتاسیم است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. با این وجود، زیاده روی در مصرف سیب مانند هر ماده غذایی دیگر می‌تواند سلامتی بدن را به مخاطره بیاندازد. به طور معمول مصرف یک تا دو عدد سیب در طول روز اشکالی ندارد، اما مصرف بیشتر از این میزان می‌تواند باعث بروز برخی مشکلات برای سلامتی شود.
مهمترین مشکلاتی که ممکن است درپی زیاده روی در مصرف سیب با آن رو به رو شوید شامل موارد ذیل می‌شود:
۱- مشکلات گوارشی: گرچه فیبر به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند، اما زیاده روی در مصرف سیب می‌تواند باعث نفخ شکم شود. به طور معمول یک انسان براساس جنسیت و سن به ۲۰ تا ۴۰ گرم فیبر در طول روز نیاز دارد. اگر میزان مصرف فیبر بدن از ۷۰ گرم در روز عبور کند، عوارض زیاده روی ناشی از آن بروز می‌کند.
۲- نوسان در میزان قند خون: سیب دارای سطح بالایی از کربوهیدارت است که می‌تواند باعث افزایش ناگهانی انرژی در بدن شود. زیاده روی در مصرف این میوه باعث نوسان قند خون شده و فرد را به مصرف بیشتر شیرینی و شکر تحریک می‌کند.
۳- مسمومیت با آفت کش: متاسفانه سیب از جمله میوه‌هایی است که در صدر فهرست میوه‌های آلوده به آفت کش قرار دارد. از آنجا که این میوه سم بیشتری را جذب می‌کند، زیاده روی در مصرف سیب می‌تواند باعث بروز مسمومیت با آفت کش شود.
عوارض عجیب زیاده روی در مصرف سیب/ منتشر نشود
۴- اضافه وزن و چاقی: کربوهیدارت موجود در سیب، به راحتی هضم و جذب می‌شود. از این رو، زیاده روی در مصرف آن باعث بروز چاقی می‌شود.
۵- آسیب به دندان: سیب دارای خواص اسیدی است که زیاده روی در مصرف آن می‌تواند به ساختار دندان آسیب وارد کند. با این حال، اگر از دندان‌های آسیاب برای خرد کردن سیب استفاده کنید، میزان آسیب رساندن آن کاهش می‌یابد.
۶- افزایش فشار به روده ها: زیاده روی در مصرف سیب می‌تواند در کسانی که از بیماری روده تحریک پذیر رنج می‌برند باعث ایجاد واکنش شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد