hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرونا در ۹۵ درصد کودکان خود به خود بهبود پیدا می‌کند

کرونا در ۹۵ درصد کودکان خود به خود بهبود پیدا می‌کند

رئیس اورژانس بیمارستان شیخ گفت: بیماری کرونا در کودکان خود به خود به سمت بهبودی پیش می‌رود به طوری که ۹۵ درصد نیاز به اقدامات درمانی ندارند.
علیرضا عطایی نخعی رئیس اورژانس بیمارستان شیخ از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری کرونا در کودکان خود به خود به سمت بهبودی پیش می‌رود به طوری که ۹۵ درصد نیاز به اقدامات درمانی ندارند؛ با این حال در کودکان مبتلا به چاقی مفرط، نقص سیستم ایمنی و آسم، کرونا جولان می‌دهد و نیاز حتمی به اقدامات درمانی است.
او افزود: کمتر از پنج درصد کودکان مبتلا به کرونا نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می‌کنند و کمتر از یک درصد آن‌ها باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند.
رئیس اورژانس بیمارستان شیخ ادامه داد: کرونا در اطفال هر سیستمی را می‌تواند درگیر کند، اما شایع‌ترین علائم ابتلا به کرونا در کودکان، علایم گوارشی و ریوی است.
عطایی با اشاره به این که ویروس کرونا با علایم مختلفی در کودکان بروز می‌کند، ولی میزان درگیری ریوی در کودکان شبیه به یک سرماخوردگی ساده است بیان کرد: سرفه، تب طولانی، دل‌درد، اسهال، استفراغ، بی‌قراری و ضعف بدن دیگر علایم کرونا در کودکان است، اما اکنون علایم ویروس کرونا در کودکان به صورت گوارشی است.
او تصریح کرد: کودکانی که دارو‌های کورتون مصرف می‌کنند نیز از جمله افرادی هستند که احتمالا نیاز به خدمات درمانی ویژه دارند و بیشترین آمار مرگ و میر نیز در بین بیمارانی است که بیماری پیش زمینه‌ای مثل چاقی و فلج مغزی دارند.
رئیس اورژانس بیمارستان شیخ تاکید کرد: با توجه به این که بهبود بیماری کرونا در اطفال به صورت خود به خودی است عوارضی در بدن برای اطفال ایجاد نمی‌کند، ولی خطرناک‌ترین عوارض آن در اطفال، عوارض قلبی، ریوی و مغزی است.
عطایی اظهار کرد: کودکان مبتلا به کرونا باید از سالمندان، افراد بالغ و مادران باردار و کسانی که بیماری پیش زمینه‌ای دارند جدا شوند، زیرا می‌توانند بیماری را سریع منتقل کنند همچنین این اطفال باید از ماسک استفاده کنند.

او افزود: شست و شوی دست کودکان، استفاده از ماسک، تغذیه مناسب، پرهیز از خوردن فست‌فود‌ها و غذا‌های خیابانی، دوری از افراد با علایم سرماخوردگی، نبوسیدن اطفال و پرهیز از شرکت در مراسم شلوغ از راهکار‌های پیشگیری از کرونا در بین کودکان است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد