hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ابتلای برخی پزشکان به ویروس کرونا بعد از تزریق واکسن

ابتلای برخی پزشکان به ویروس کرونا بعد از تزریق واکسن

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: فضاهای بیمارستانی در استان سیستان و بلوچستان آمادگی پذیرش این حجم از بیماران را ندارد و دلیل عمده‌ی آن هم این است که این استان‌ها تا به حال با این حجم از پیک مواجه نشده بوده است.
«محمدرضا ظفرقندی» رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اشاره به شرایط شیوع کرونا در استان‌های جنوبی کشور، بیان کرد: طبق بررسی و گزارش‌ها، نیازی به نیروی پزشک برای استان‌های  جنوبی نبود که بخواهیم در این مدت نیرو اعزام کنیم.
وی ادامه داد: ولی فضاهای بیمارستانی آمادگی پذیرش این حجم بیمار را ندارد و دلیل عمده‌ی آن هم این است که این استان‌ها مخصوصأ سیستان و بلوچستان تا به حال با این حجم از پیک مواجه نشده بوده است.
ظفرقندی افزود: در واقع پیک‌های اول دوم و سوم در این استان‌ها خیلی ملایم‌تر اتفاق افتاد و چیزی که باید برای این مناطق فراهم شود، تجهیزات ضروری مانند دستگاه اکسیژن، بیمارستان‌های صحرایی برای پذیرش بیماران و ... است ولی فعلا در این مناطق نیروی انسانی نیاز ندارند.
وی در جواب اینکه آیا پزشکانی را داشتیم که بعد از تزریق واکسن کرونا دچار ابتلای مجدد شوند و یا فوت کنند؟ بیان کرد: در این رابطه من خبر فوت پزشکی را نشنیدم ولی خیلی از افراد را می‌شناسم که در بیمارستان سینا و جاهای دیگر که دو دز واکسن زدند، اما باز هم به ویروس کرونا مبتلا شدند.
رئیس سازمان نظام پزشکی در رابطه با مراسم ماه محرم و احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: همه‌ی اینها به این بستگی دارد که روند واکسیناسیون به چه شکل انجام شود، ما بارها در این زمینه موضع‌گیری کردیم، حتی در اوایل کرونا آقای رئیس جمهور گفتند هفته‌ی آینده مدارس و دانشگاه‌ها را باز می‌کنیم، اما ما مخالفت کردیم که اثر هم داشت و جلوی این موضوع گرفته شد.
وی ادامه داد: الان هم این موضوعات بستگی به این دارد که وعده‌های واکسیناسیونی اتفاق بیفتد، اصلاً توصیه‌ی سازمان جهانی بهداشت است که اگر واکسیناسیون از یک حد قابل قبولی بالاتر رفت مراکز آموزشی و این مشکلاتی که از بسته بودن آنها به وجود می‌آید، مرتفع شود.
ظفرقندی در پایان افزود: تا الان ۸ میلیون دوز واکسن تزریق شده است که این معادل ۴ میلیون نفر است، یعنی فقط  ۴ میلیون نفر از مردم ما تا الان واکسینه شدند و این اصلا برای ایجاد ایمنی در جامعه کافی نخواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد