hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آخرین وضعیت سفرهای بین‌شهری در روز گذشته+جزییات

آخرین وضعیت سفرهای بین‌شهری در روز گذشته+جزییات

در روز گذشته و در حالی که از ساعت ۱۸ ترددهای بین استانی کنترل شد و مردم اجازه خروج از تهران و البرز را نداشتند، سفرهای بین‌استانی حدود هشت درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته و تعطیلات شش روزه با هجوم مردم به جاده‌ها آغاز شد.
در روز گذشته بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور مقرر شد تا سه روز به تعطیلات پیش‌رو برای استان‌های تهران و البرز اضافه شود. بر این اساس از ساعت ۱۸ ورودی و خروجی این دو استان تحت کنترل‌های شدید قرار گرفت و مردم به مبداء بازگردانده شدند.
عبدالرضا رحمانی فضلی-وزیر کشور- دو روز گذشته و در پایان جلسه قرارگاه ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران از پیشنهاد اضافه شدن سه روز تعطیلی اضافه برای استان‌های تهران و البرز در راستای کنترل ویورس کرونا خبر داد و گفت:  دستورالعمل‌های شیوع کرونا ویروس صادر و برای همه شهرهای قرمز ابلاغ شده است. به این ترتیب سفر در این شهرها ممنوع است و علاوه بر جرایم دستور العمل‌ها هر کجا که با سفر مواجهه باشیم اجرا می‌شود. همچنین ضمن عرض معذرت از خانواده‌ها، نیروی انتظامی آن‌ها را عودت خواهد داد.
نهایتا دیروز اعلام شد که این تعطیلات پیشنهادی و ممنوعیت کم سابقه‌ای برای استان‌های تهران و البرز در نظر گرفته شده به تصویب رسیده است. بر این اساس ورودی و خروجی این دو استان از ساعت ۱۸ تحت کنترل شدیدی قرار گرفت و از سوی دیگر مسئولان محلی دیگر استان‌ها هم اعلام کردند که سفر برای مهمانان در این ایام ممنوع شده و از ورود پلاک‌های غیر بومی جلوگیری خواهند کرد.

دوربین‌های نظارت تصویری و آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد که تیم‌های نظارت پلیس راه در ورودی و خروجی تهران از ساعت ۱۸ روز گذشته مستقر شدند و سختگیری بسیاری برای تردد اعمال کرده و مردم را از سفر بازداشته‌اند. این کنترل‌ها در ابتدای آزادراه تهران-شمال، محدود بیلقان در محور قدیم کرج-چالوس،   محور هراز در دو مقطع پیست آبعلی و پلور،  محور فیروز کوه محدوده گردنه گدوک، آزادراه تهران-ساوه محدوده عوارضی شماره ۲، آزادراه تهران – قم در دو محدوده عوارضی تهران برای خروج از پایتخت و عوارضی قم برای ورود به تهران و آزادراه کرج-قزوین محدوده نظر آباد انجام و اجازه ورود و خروج به مردم داده نشده است. که الته همچنان ادامه دارد.
با این وجود، آخرین وضعیت تردد بین استانی نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعته روز گذشته (۲۸ تیر ماه) یک میلیون ۸۶۷ هزار و ۶۴۱ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف ترددکرده‌اند که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته و نسبت به روز قبل از این گزارش با ۷.۶ درصد افزایش مواجه شده است. همچنین مقایسه این آمار با متوسط تردد روزانه در تیر ماه نیز یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.
با وجود اینکه ممنوعیت تردد و هشدارهای بسیاری قبل و حین اعمال آن از سوی مسئولان مختلف اعلام شد اما تا اینجا به نظر می‌رسد که توفیقی در اجرای این قرنطینه مقطعی و کوتاه مدت حاصل نشده و مردم تا توانستند ترافیک‌های سنگینی در محورهای مواصلاتی مختلف ایجاد کردند. البته باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی در روزهای آتی خواهد افتاد و این ممنوعیت تا دوشنبه هفته آینده (روز پایانی تعطیلات اعلام شده) با همین میزان سختگیری ادامه پیدا خواهد کرد؟
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد