hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۶ دلیل سرگیجه که نشان می‌دهد باید به پزشک مراجعه کنید

۶ دلیل سرگیجه که نشان می‌دهد باید به پزشک مراجعه کنید

سرگیجه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که برخی از آن‌ها نشان می‌دهد که باید به پزشک مراجعه کنید.
حتماً در زندگی حداقل یک بار احساس سرگیجه کرده اید. این حالتی است که به نظر می‌رسد بدن و اطراف شما در حال چرخش هستند، در حالی که پا‌های شما کاملاً شل به نظر می‌رسند و همه چیز در مقابل چشمان شما تار است.
سرگیجه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که برخی از آن‌ها نشان می‌دهد که باید به پزشک مراجعه کنید. وب سایت روسی Radus برخی از این دلایل را ذکر کرده است:
میگرن
میگرن نوعی اختلال عصبی مزمن است که با سردرد‌های شدید، حالت تهوع و سرگیجه همراه است. میگرن در صورت عدم مصرف به موقع مسکن که باید به صورت جداگانه برای هر فرد انتخاب شود، شدت می‌یابد. برای انتخاب مسکن مناسب بهتر است با پزشک مشورت کنید.
مشکلات داخلی گوش
سرگیجه می‌تواند به دلیل مشکلات داخلی گوش مانند بیماری منیر - تجمع مایعات- ایجاد شود. بیماری‌های داخلی گوش نیز با ضعف در هماهنگی، حالت تهوع، استفراغ، وزوز گوش، کاهش شنوایی و ... همراه است. اگر علاوه بر سرگیجه بسیاری از علائم فوق را یافتید، باید به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.
افت شدید فشار خون
برخاستن سریع از حالت نشسته یا دراز کشیده باعث افت شدید فشار خون و ایجاد سرگیجه می‌شود. وقتی این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد، جای نگرانی نیست؛ اما اگر این اتفاق مکرر رخ می‌دهد به پزشک مراجعه کنید.
اختلال گردش خون
 به دلیل عدم تعادل در گردش خون و کمبود اکسیژن در مغز، ممکن است دچار سر گیجه شوید؛  این عارضه ممکن است به دلیل مشکلات قلب و عروق خونی ایجاد شود؛ بنابراین، حتی اگر علائم ضعف گردش خون مغزی (سرگیجه، ضعف، بی حسی صورت و اندام ها) فقط برای چند ثانیه ادامه داشته باشد، این مسئله باعث نگرانی می‌شود. در صورت بروز مکرر این بیماری به پزشک مراجعه کنید: این می‌تواند یک عامل خطر برای سکته مغزی باشد.
دارو‌های خاص
برخی از دارو‌ها مانند آنتی هیستامین ها، آرام بخش ها، شل کننده‌های عضلانی، مواد افیونی و دارو‌های ضد افسردگی می‌توانند شما را گیج کنند. اگر این دارو‌ها را مصرف می‌کنید، ممکن است لازم باشد آن‌ها را به چیز دیگری تغییر دهید یا دوز مصرفی را تنظیم کنید.
قند خون پایین
دلیل دیگر سرگیجه پایین بودن سطح قند خون است. این مشکل معمولاً با خوردن یک میان وعده که بدن را با قند دوباره تامین می‌کند، برطرف می‌شود. می‌توانید یک لیوان آب پرتقال بنوشید یا یک موز یا یک تکه آب نبات بخورید و سپس سرگیجه به سرعت از بین می‌رود. اما اگر قند شما مرتباً افت می‌کند، مراجعه به پزشک را به تعویق نیندازید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد