hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سفیدی زودرس مو با ۶ عادت رایج به سراغتان می‌آید

سفیدی زودرس مو با ۶ عادت رایج به سراغتان می‌آید

برخی عادت‌های رایج در زندگی روزمره ما وجود دارد که می‌توانند باعث سفید زودرس مو‌های ما شوند.
با افزایش سن، مو‌ها سفید می‌شوند که این یک پدیده طبیعی است؛ با این حال اگر رنگ اولیه مو در سنین جوانی به خاکستری یا سفید تغییر کند، این می‌تواند باعث نگرانی شود.
در این گزارش برخی از عادت‌های رایج انسانی وجود دارد که می‌تواند باعث سفیدی مو در سنین پایین شود:
فشار و استرس: استرس مزمن می‌تواند منجر به مشکلاتی از جمله بی خوابی و اضطراب شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به بروز مشکلات مرتبط با مو شود؛ همه این عوامل می‌تواند به شدت بر رنگ مو تأثیر بگذارد و باعث سفیدی زودرس مو شود. برای درمان این مشکل، مدیتیشن را همراه با فعالیت‌هایی انجام دهید که می‌تواند به آرامش کمک کند.
از روغن مو استفاده نمی‌کنید: چرب شدن مو می‌تواند به تنظیم تولید مواد چرب مومی (سبوم) کمک کند که از خشکی و خارش پوست سر جلوگیری می‌کند. ماساژ پوست سر با روغن گرم باعث بهبود گردش خون، سلامت مو‌ها و سفیدی زودرس می‌شود.
قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب: قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب برای مدت طولانی یکی از دلایل مهمی است که می‌تواند باعث سفیدی زودرس مو باشد. اشعه ماوراء بنفش خورشید نه تنها برای پوست مضر است، بلکه برای مو نیز مضر است؛ بنابراین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب می‌تواند به مو و پوست سر ما آسیب برساند و باعث خشکی و خاکستری شدن آن شود.
سیگار کشیدن: سیگار کشیدن نه تنها سیستم تنفسی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه یکی از دلایل اصلی سفیدی زودرس مو است. مواد موجود در سیگار می‌توانند به فولیکول‌های مو آسیب برسانند و منجر به سفیدی شوند.
مواد شیمیایی موجود در محصولات مو: برخی از محصولاتی که به حالت دادن و ظاهر مو کمک می‌کنند، صدمات زیادی به مو وارد می‌کنند، زیرا مواد شیمیایی موجود در آنها، در نهایت منجر به سفیدی مو می‌شود.
عدم رعایت رژیم غذایی مناسب: عدم مراقبت از تنوع منوی سالم که مصرف می‌کنیم، به طور مستقیم بر بدن ما تأثیر می‌گذارد، به خصوص اگر حاوی ویتامین و مواد مغذی ضروری نباشد که این امر می‌تواند سلامت مو را تحت تأثیر قرار دهد، در این زمینه نوشیدن آب کافی نیز مهم است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد