hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۶ فایده شگفت‌انگیز پوست هندوانه

۶ فایده شگفت‌انگیز پوست هندوانه

شاید برای شما هم عجیب باشد که بدانید پوست هندوانه سرشار از مواد غذایی مفید است.
 هندوانه میوه‌  تابستانی خوشمزه‌ای است که با قلب سرخ و قندی خود، مایعات فراوانی را در فصل گرما برای بدن به ارمغان می‌آورد و تفاوت فراوانی با میوه‌های دیگر دارد.
بسیاری از مردم به مجرد خوردن بخش قرمز داخلی این میوه خوشمزه، پوست آن را دور می‌اندازند؛ اما با توجه به منبع فراوان مواد غذایی که پوست هندوانه دارد، می‌توانید آن را نگه داشته و به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پایگاه «ارگانیک فکتس» در گزارشی با عنوان «۷ فایده شگفت انگیز پوست هندوانه» به مزایا و خواص فراوان موجود در پوست هندوانه پرداخت.

فواید پوست هندوانه از هر نظری شگفت انگیز است

پوست هندوانه دارای میزان فراوانی مواد غذایی است. پوست هندوانه نه تنها دارای مواد غذایی موجود در بخش قرمز آن است؛ بلکه دارای مواد غنی تری شامل آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین هاست.
پوست هندوانه همچنین دارای مقادیر پایین کالری و مقدار فراوانی ویتامین‌های C, A ویتامین B۶، پتاسیم، روی و دیگر منابع غذایی است.
علاوه بر این، پوست هندوانه از غذا‌های سرشار از مواد غذایی با میزان فراوان «کلروفیل» (سبزینه)، سیترولین، لیکوپن، اسید‌های آمینه، فلاونوئید‌ها و ترکیبات فنلی است و همین امر سبب شده تا فواید فراوانی را برای این میوه به ارمغان آورد که از این قرار است:

مراقبت از پوست با آنتی اکسیدان‌ها

مقادیر لیکوپن، فلاونوئید‌ها و سایر ترکیبات موجود در پوست هندوانه دارای مقدار فراوانی آنتی اکسیدان است که می‌تواند در کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد و نیز کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند؛ مسأله‌ای که در کاهش چین و چروک و نیز لکه‌های پیری که در پی افزایش سن رخ می‌دهد، موثر است.

کاهش فشار خون به دلیل پتاسیم

پوست هندوانه دارای سطح بالایی پتاسیم است که به عنوان یک گشاد کننده عروق خونی عمل کرده و به کاهش استرس و فشار روی عروق خونی کمک کند.
بر اساس این گزارش، این عنصر همچنین می‌تواند خطر ابتلا به تصلب شرایین و نیز حملات قلبی، سکته‌های مغزی و بیماری کرونر قلب را کاهش دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل فراوانی ویتامین C

یک تکه از پوست هندوانه (تقریبا به اندازه یک فنجان) بیش از ۳۰ درصد از نیاز روزانه شما را به ویتامین سی برطرف می‌کند؛ به طوری که می‌تواند ایمنی بدن شما را تقویت کند؛ چرا که ویتامین سی به تحریک تولید گلبول‌های سفید خون که خط مقدم دفاع در برابر عفونت‌ها و عوامل بیماری زای خارجی در بدن هستند، کمک می‌کند.
با فواید عجیب پوست هندوانه آشنا شوید

کمک به کاهش وزن

پوست هندوانه که دارای کالری پایینی است، به سبب دارا بودن فیبر فراوان می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد؛ به طوری که این فیبر‌ها می‌توانند احساس سیری در فرد ایجاد کند و روند متابولیسم  را افزایش دهد؛ در نتیجه توانایی چربی سوزی منفعل به منظور رهایی از برخی چربی‌های مزاحم را افزایش می‌دهد.

بارداری

برخی مطالعات نشان می‌دهد قند‌های موجود در پوست هندوانه می‌تواند به دلیل داشتن پتاسیم فراوان، به کاهش بیماری صبحگاهی  همچنین برخی ورم‌های مرتبط با حاملگی کمک کند.

بیماری‌های مزمن

لیکوپن و سیترولین موجود در پوست هندوانه می‌تواند به خنثی سازی رادیکال‌های آزاد، پیش از آنکه باعث جهش‌های سلولی شده و به بیماری مزمن بدل شود، کمک کند.

چگونه از پوست هندوانه استفاده کنیم؟

قوام سخت و الیافی پوست هندوانه باعث می‌شود تا کمتر به عنوان یک میان وعده مورد جذابیت باشد؛ هرچند شما می‌توانید آن را در نوشیدن اسموتی و یا مربا مصرف کنید. شما می‌توانید از پوست هندوانه در ترشیجات نیز استفاده کنید. از پوست هندوانه می‌توان در معجون‌های صبحگاهی نیز استفاده کرده و یا به آن سرکه سیب به همراهی برخی ادویه‌های دیگر استفاده کنید تا طعم و مزه آن بهبود یابد. برخی افراد نیز پوست هندوانه را تراشیده و داخل سالاد می‌ریزند و یا آن را به قطعات کوچک تکه تکه کرده و به خاطر فیبر بالای آن داخل سس سالسا می‌ریزند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد