hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خدمات اوتیسم تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفت

خدمات اوتیسم تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: پوشش خدمات بیمه‌ای توانبخشی مربوط به افراد اوتیسم توسط سازمان بیمه سلامت و سایر سازمان‌های بیمه گر پایه آغاز شد.

به گزارش ایرنا از سازمان بیمه سلامت، سعیده صالح غفاری درباره حمایت‌های بیمه‌ای انجام شده از افراد اوتیسم افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی شامل کار درمانی، گفتار درمانی و رفتار درمانی و حمایت‌های مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، این خدمات تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیمه نیروهای مسلح نیز خدمات مربوطه را تحت پوشش قرار دادند تا افراد تحت پوشش این بیمه نیز از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران بیان کرد: مصوبه شورای عالی بیمه سلامت نیز در هفته اخیر توسط وزیر بهداشت به سازمان‌های بیمه‌گر که خدمات توانبخشی اوتیسم را تحت پوشش دارند، ابلاغ شده است. در این ابلاغیه بسته خدمتی تعریف و کدهای خدمتی نهایی و خلاصه شرح خدمات در سطوح یک، دو و سه طیف اختلال اتیسم قید شده است.

غفاری اظهار کرد: البته یک بخش این آیین نامه باقی مانده که این بخش در مورد تعرفه مربوط به این خدمات است.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران ادامه داد: اکنون سازمان‌های بیمه‌گر این خدمات را با تعرفه دولتی تحت پوشش قرار می‌دهند، در حالی که تعرفه دولتی برای طیف اختلال اوتیسم پایین است. در خواست انجمن اوتیسم ایران این بوده که خدمات مربوطه با تعرفه‌ای بین تعرفه دولتی و خصوصی در نظر گرفته شود.

اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

امتیاز: (از رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد