hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قارچ سیاه با کووید ۱۹ چه ارتباطی دارد؟

قارچ سیاه با کووید ۱۹ چه ارتباطی دارد؟

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: قارچ سیاه در افرادی که بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی دارند با ابتلا به کرونا دیده شده است.
صالح محبی متخصص گوش و حلق و بینی درباره با بیماری قارچ سیاه گفت: قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و بعد از شیوع کرونا، در برخی از مبتلایان بیشتر ظاهر می‌شود و با علائم تورم چشم و افتادی پلک، ترشحات تیره رنگ در داخل بینی و علایم مغزی بروز می‌کند.
وی اظهار داشت: قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص ایمنی بدن، دیابت و فشارخون بالا هستند، بیشتر بروز می‌یابد و با توجه به اینکه کرونا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، زمینه بروز این بیماری نیز افزایش می‌یابد، حدود ۱۲ نفر در کشور به قارچ سیاه مبتلا شدند و تعدادی از آن‌ها جان خود را از دست دادند.
این پزشک تصریح کرد: قارچ سیاه بیماری مسری نیست و افرادی را هدف قرار می‌دهد که دیابت، فشار خون بالا و نقص سیستم ایمنی دارند و نگرانی برای ابتلای عمومی به این بیماری وجود ندارد، فقط این که مردم از مصرف خودسرانه کورتون خودداری کنند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: میزان ابتلا به قارچ سیاه با شیوع کرونا در هند بسیار افزایش یافت و در واقع یک عفونت قارچی است که در بین بیماران کرونایی شناسایی شده و به سرعت در حال گسترش است، اما این بیماری قابل درمان بوده و با تشخیص و اقدامات درمانی زود هنگام می‌توان از رشد آن به اعضای بدن جلوگیری کرد.
محبی با اشاره به اینکه کرونا چالش‌های زیادی را بوجود آورده است، اظهار امیدواری کرد با واکسیناسیون عمومی، این چالش‌ها کمتر شود و از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد