hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > یزد| موتورسیکلت قاتل یزدی‌ها

یزد| موتورسیکلت قاتل یزدی‌ها

موتورسیکلت بلای جان یزدی‌ها شده است. در یزد بیش از سه برابر میانگین کشوری از موتورسیکلت استفاده می‌شود و تقریبا هر هفته یک نفر به‌طور میانگین جانش را براثر رعایت نکردن قوانین موتورسواری جان خود را از دست می‌دهد.

مدیر گروه حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در هشت‌ماهه اول امسال در استان هر هشت روز یک نفر براثر رعایت نکردن قوانین موتورسواری جان خود را ازدست‌داده است که باید با آموزش و استفاده از کلاه ایمنی و قانون مربوط به آن از این اتفاقات جلوگیری کرد.

دکتر محمدحسن جانفدا در جلسه کارگروه جامعه ایمن در فرمانداری میبد گفت: متأسفانه مسئولان و دستگاه‌های دولتی، جامعه ایمن را اولویت نمی‌دانند یا این‌که درک خطر ندارند یا خیلی کم آن را درک می‌کنند.

مدیر گروه حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با گلایه از بی‌توجهی مسئولان نسبت به ایمنی مردم، اظهار کرد: در حالی کارگروه جامعه ایمن در شهرستان میبد 10 ساله می‌شود که به‌جای افزایش ایمنی شاهد کاهش آن هستیم.

او با اشاره به این‌که در هشت‌ماهه گذشته سال جاری ۱۴ نفر در حوادث ترافیکی شهرستان میبد جان خود را ازدست‌داده‌اند، افزود: شهرستان میبد ازنظر حوادث ترافیکی دومین شهرستان بعد از مرکز استان است و این به این معناست که جان انسان‌ها هنوز اهمیت ویژه‌ای ندارد و با ادامه‌ی این روند تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود که این آمار به ۲۰ نفر نیز برسد.

جانفدا تصریح کرد: هر نهاد، سازمان و دستگاهی در قبال جان مردم مسئول است لذا باید با تعیین شاخص‌های موردنظر، آموزش و پیشگیری از بروز اتفاقات و حوادث جلوگیری کرد. از مسئولان، نهادها و سازمان‌ها خواستاریم تا با همکاری و تعامل بیشتر با یکدیگر از وجود آمدن حوادث و اتفاقاتی که با جان انسان‌ها در ارتباط است، جلوگیری کنند.

سرانه استفاده از موتورسیکلت بیش از سه برابر میانگین کشوری

پیش‌ازاین مدیرکل بیمه ایران در استان یزد اعلام کرد: سرانه استفاده از موتورسیکلت در استان یزد بیش از سه برابر میانگین کشوری است اما متأسفانه 45 درصد زیان‌دیدگان حوادث ترافیکی در استان، موتورسواران و ترک‌نشین آن‌ها هستند.

حسنعلی طالعی در حاشیه اجرای طرح توزیع 400 کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران یزدی در منطقه آزادشهر که باهدف ارتقاء ایمنی موتورسواران و به‌منظور توسعه و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی با حضور فرماندهان نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شد، افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور استان، علت فوت 90 درصد موتورسواران ناشی از ضربه وارده به سر است.

او اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای کاهش تعداد مصدومین و ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی با هماهنگی فرماندهی انتظامی استان و شرکت سهامی بیمه ایران طرح یادشده اجرا شد.

طالعی ادامه داد: شرکت سهامی بیمه ایران در استان یزد در 10 ماهه امسال بیش از 360 میلیارد ریال بابت دیه جرح و فوت مربوط به حوادث ترافیکی پرداخت کرده که از این میزان حدود 160 میلیارد ریال مربوط به مصدومیم و متوفیان موتورسیکلت‌سوار است.

مدیرکل بیمه ایران در استان ابراز امیدواری کرد که با ارتقای فرهنگ ترافیکی در سطح استان و نهادینه شدن موضوع استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین و ترک نشینان موتورسیکلت شاهد کاهش مصدومیم و متوفیان و همچنین پیامدهای ناگوار ناشی از آن باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد